Renault Clio RS 200: ostré mini v detailech

Dvě stovky koní, to je na malý vůz výkon více než dostatečný. Ale nové Clio Renaultsport jím skutečně disponuje.

Spolu s omlazením celé modelové řady s Renault Clio dočkal nejvýkonnějšího provedení RS 200. O jeho existenci jsme vás krátce informovali hned při jeho oficiálním představení na ženevském autosalonu, teprve nyní ale Renault vypustil do světa všechny detaily o svém nažhaveném ďáblíkovi. Pojďme se mu tedy pořádně podívat na zoubek a prostudovat jeho zákoutí na spoustě nových fotografií.

Konstruktéři v prvé řadě zapracovali na vylepšení aerodynamiky a na snížení hmotnosti, proto snad vozu odpustíme, že dosud dosahoval při otáčkách 7 100 ot./min. výkonu „jen“ 197 koní (vyznavači soustavy SI si je jistě na kilowatty přepočítají, svět automobilů se totiž točí okolo koňských sil). Úprav doznaly především vstupy vzduchu, který proudí k upravenému, atmosféricky plněnému zážehovému dvoulitru s šestnáctiventilovou technikou, modifikován byl ale též odvod ohřátého vzduchu pod plochou zadní částí vozu, který jej opouští plně funkčním difuzorem v zadním nárazníku, jenž navíc zvyšuje přítlak ve vyšších rychlostech (při rychlosti 130 km/h o zhruba 40 kg). Z něj navíc vystupují dvě muhutné koncovky výfuků. Z praktických aerodynamických důvodů byl nově navržen vzhled nárazníku a blatníků, střízlivější vzezření bude kompenzováno novou paletou agresivních odstínů laku v kontrastu s černým nebo antracitovým čalouněním. Vůz je v porovnání se standardním faceliftovaným Cliem o 30,5 mm širší, aby snadněji usadil větší kola a rozchod kol rozšířený o 48 mm vpředu a o 50 mm vzadu. Světlá výška je v porovnání se standardním Cliem o 7 mm nižší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Upravené přední závěsy kol obsahují v segmentu B unikátní řešení s přesunutou osou zatáčení, jež je srovnatelné se systémem RevoKnuckle u většího vozu Ford Focus RS, o němž jsme podrobně psali na tomto místě. Díky tomu je řízení nezávislé na změnách zatížení a je do značné míry izolováno od rázů kol při plné akceleraci v zatáčce. Pro snížení neodpružené hmotnosti byla řada dílů závěsů vyrobena z hliníkových slitin. Zadní kola si vystačila s modifikovanou zkrutnou příčkou, jejíž tuhost byla zvýšena o 25 %. Zákazník má na výběr ze dvou stupňů poddajnosti pérování, torzní tuhost karosérie vzrostla o 10 %. Používají se pneumatiky Continental Sport Contact 3 (215/45 R17).

Pohotovostní hmotnost klesla na 1 204 kg, čímž vzrostl poměr na 166 koní na tunu hmotnosti. Vpředu se nachází kotouče o průměru 312 mm s čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu pak mají průměr 300 mm a jednopístkové třmeny TRW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř je pak „rychlé Clio“ skutečným sporťákem. Malý volant s tlustým věncem je potažen perforovanou kůží s žlutým proužkem v horní části, k mání je několik pořádných sedadel včetně polokožených Recar. Sedadla spočívají na tuhé a lehké skořepině z uhlíkových vláken a opěradla mají vestavěny boční airbagy. Nový otáčkoměr se žlutou stupnicí a velkými ciframi zahrnuje akustickou i optickou indikaci správného momentu řazení. K dostání bude i spartánštější provedení Cup, oba modely se do prodejů dostanou příští měsíc.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Clio Renaultsport vystartovalo do prodejů v roce 2000 a zaznamenalo velký úspěch, do dnešních dnů se jej prodalo na 70 000 jendotek. Nový vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 230 km/h. Točivý moment narostl o 20% na 215 Nm při 5 400 ot./min. To vypadá na velmi dobré předpoklady pro navázání na úspěchy jeho předchůdců...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS 200
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků