Renault Clio RS 200: edice „Ange & Démon“

Značka Renault nabízí milovníkům svižných trpaslíků další, tentokrát „ďábelskou“ sérii odvozenou z Clia RS 200.

Dojem jisté čertoviny kromě celkového zpracování budí také počet vozů, jež v této edici vznikne, neboť jich bude přesně 666. I když… ale začněme od počátku. Renault Clio Renaultsport (RS) 200 patří k málu francouzských automobilů, jež se čas od času objevují v limitovaných sériích, z poslední doby si možná vzpomenete na Renault Clio RS 200 Silverstone. Tento model ale budí také zájem individuálních úpravců, například před dvěmi týdny jsme vám představili stavbu Renault Clio RS 200 MR Car Design.

Čtěte také:
Test: Clio Renault Sport

Novinkou přímo z dílen francouzské automobilky je edice Renault Clio RS 200 „Ange & Démon“. K dispozici bude v trojici nových, matných odstínů lakování karoserie s názvy Toro Red, Givre Nacré a Hologramme Grey. Všechny tři verze jsou pak doplněny leskle černým lakováním střechy, středu předního nárazníku, zadního spoileru a difuzoru, dveřních klik a krytů zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Agresivnímu vzezření napomáhají také zatmavená zadní okna, rudě lakované brzdiče Brembo a černě zbarvené osmnáctipalcové lité ráfky Interlagos vypůjčené ze starší série Renault Mégane R26.R a obouvající pneumatiky Bridgestone RE50A. Na mechanických skupinách se nic nezměnilo, o pohon vozu se tedy stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem rovných 200 koní (147 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozů Renault Clio RS 200 „Ange & Démon“ zdobí kůží čalouněná anatomická sedadla Recaro, speciální koberečky a číslované plakety vedle madla parkovací brzdy. Palubní deska je opatřena matově stříbřitými doplňky na výdeších ventilace, přístrojovém štítě či panelu klimatizace, zatímco středová konzole je opatřena leskle černými obklady.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Renault Clio RS 200 „Ange & Démon“ je určeno výhradně domácímu trhu, kde je lze objednávat již nyní. Za zmínku stojí, že stejná série je připravena také pro Velkou Británii. Tam se dostane celkem 50 vozů, nicméně název edice se změní na Clio RS Raider a auta přijdou o všechny „ďábelské“ motivy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků