Když dorazí nástupce takového auta, jakým bylo staré Clio R.S., očekávání samozřejmě nejsou malá. A naplnit je rozhodně není lehké.
Kapitoly článku:
Nové Clio R.S. je tady a hned v první větě je potřeba zdůraznit, že tohle auto je hodně jiné. Kdo měl rád odstoupivší generaci osazenou výborným atmosférickým dvoulitrem a manuální převodovkou, ten už v podstatě nemusí číst dále. Pro takového člověka mohu rovnou napsat, že nová generace jeho očekávání nenaplní ani náhodou. Nic na tom nezmění v tiskové zprávě hlasitě zmiňovaná podobnost s monoposty F1, ani lepší čas při zrychlení z nuly na stovku nebo nižší spotřeba.
Staré R.S. bylo autem pro zábavu. Chceš se bavit, tady máš maximální možnou dávku. Nic jiného nečekej. Pouze zábavu a té je podřízeno úplně vše. Něco jako Defender mezi terénními automobily. Prostě stoprocentní terén, nic jiného. Obávám se, obávám, že nové Clio R.S. obrazně řečeno zamířilo do kategorie SUV.
Po stránce designu je vše v naprostém pořádku. V atraktivní žluté tohle auto jen těžko někdo přehlédne.
Hlavně pragmaticky
Nebudu zastírat, že staré Clio R.S. patřilo (a stále patří) mezi má velmi oblíbená auta, ale nebudu vám nic namlouvat a zkusím se na novinku podívat čistě pragmatickým pohledem. Co se designu týká, tak tam žádné problémy nehledejte. Jako u předchozího provedení, také tady našlo své místo v předním nárazníku „křídlo“ převzaté z F1, naopak vzadu nechybí zadní spoiler a funkční difuzor. Ve výrazné žluté vypadá vůz opravdu hodně dobře.
Standardem jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek lze pořídit osmnáctky. Na některých fotkách v galerii uvidíte provedení s červenými brzdnými třmeny. Kdo tipuje, že jde o verzi Cup, ten tipuje správně. V takovém případě jsou osmnáctipalcové disky standardem a kromě toho se může budoucí majitel těšit také na tužší podvozek, upravené tlumiče s hydraulickými dorazy a nižší světlou výšku.
Provedení Cup prozradí červené třmeny. Osmnáctipalcová kola jsou pak pro tužší podvozek standardem.
V interiéru samozřejmě najdete sportovní sedačky, sportovní volant, červené detaily typu bezpečnostních pásů nebo kontrastních švů a také jak už asi víte, pod volantem páčky pro řazení, respektive mezi sedadly volič automatické dvouspojkové převodovky. Jiná alternativa neexistuje a velmi pravděpodobně ani existovat nebude, což je škoda. Nicméně přítomnost automatu nese své výhody ke kterým se ještě dostaneme.
Pokud se bavíme o funkčnosti, pak asi není co vytýkat. Sedačky mají výrazné boční vedení, v zatáčkách se v nich ani nehnete a do ruky dobře padne i volant. Jestliže se chceme bavit o kvalitě zpracování, pak musím říci, že zde to trochu skřípe, a to doslova. Stačí chytit madlo dveří. Ale i staré Clio R.S. mělo své mouchy ve zpracování, které mu rychle odpustíte po pár metrech jízdy, takže raději nastartujeme.