Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Automobilka Renault odhalila čtvrtou generaci svého Clia, a hned ve třech verzích.
Seznam kapitol
  1. Renault Clio počtvrté
  2. Fotogalerie

Model Clio byl představen v roce 1990 a o rok později se dočkal titulu Auto roku (COTY). V období mezi ukončením výroby modelu Renault 5 a náběhu produkce Twinga hrál roli základního modelu značky. S premiérou druhé generace Clia v roce 1997 k tří a pětidveřovým hatchbackům přibyl také sedan Renault Thalia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio IV: více stylu, méně verzí

Renault Clio třetí generace přišel na scénu v roce 2005 a přidal také praktičtější variantu kombi Grandtour. Za uplynulých dvacet let vzniklo v továrnách Renaultu po celém světě bezmála 12 milionů vozů řady Clio a nyní přišla řada na změnu. V pořadí již čtvrtá generace slaví svoji oficiální premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Paříži, ale můžete si prolistovat také desítky kvalitních oficiálních fotografií.

Testy | Renault

Test Renault Clio 1,2: levný, ale nespolehlivý

Clio IV se stalo dílem nizozemského designéra Laurense van den Ackera, který se dosud proslavil především koncepčními studiemi. Do Renaultu nastoupil roku 2009, když odešel z Mazdy, kde se blýsknul třeba působivými kreacemi Mazda Ryuga nebo Mazda Hakaze. Pro Renault dosud vytvořil plejádu podobně zajímavých studií od Renaultu DeZir přes Renault Captur po crossover Renault R-Space.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio počtvrté

Ale zpět k Renaultu Clio čtvrté generace. Dodáván bude prozatím pouze jako pětidveřový hatchback, který v rámci trendů posledních let disponuje klikami zadních bočních dveří skrytými decentně v rámech oken. Oproti generaci třetí má být nové Clio nižší a nabídne také širší rozchod kol, zároveň bude prý až o 100 kg lehčí. A to se počítá.  

Renault | Paparazzi

Tip čtenáře: takto bude vypadat nový Renault Clio

Interiér zrovna nehýří nápaditostí ani žádnou „značkovou integritou“, ale s povděkem lze kvitovat docela jednoduché, nijak přehnaně rozevláté linie inspirované údajně křídlem letadla. Středová konzole je tvořena lakovanou plochou nesoucí u lépe vybavených verzí (od Dynamique výše) sedmipalcový displej navigace a zábavní soustavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Linie jsou odvážnější, ale zůstávají docela střízlivé

Přístrojový štít nese po stranách analogové stupnice otáčkoměru a palivoměru (zvláště ten posledně jmenovaný působí docela obludným dojmem a na své ohromné ploše by klidně ubytoval i teploměr chladicí kapaliny…) a uprostřed rozměrný displej digitálního tachometru. Logika rozmístění ovladačů tempomatu na ramenech volantu a rádia pod ním zřejmě od dosavadních zvyklostí žádných změn nedozná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio chce nabídnout širokou škálu barevných kombinací karosérie i jejího interiéru
 

Standardem se má stát „chytrá“ audiosoustava s přehráváním CD i komprimovaných formátů, vstupy AUX a USB a připojením telefonu přes Bluetooth. U Renaultu chtějí zákazníkovi nabídnout mimořádně širokou nabídku prvků umožňující zvýraznit jeho vůz v davu. Řeč je především o různých barevných kombinacích čalounění a obkladů interiéru a doplňcích povrchu karoserie včetně bočních lišt či masky chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středu přístrojového štítu dominuje digitální tachometr

Renault Clio čtvrté generace bude vyráběn ve Francii (Flins) a Turecku (Bursa) a do Evropy zavítá ještě koncem letošního roku. Nejprve bude k mání jen se dvěmi motory. Tím základním má být zážehový tříválec s přeplňováním, objemem 0,9 l, výkonem 90 koní (66 kW) a točivým momentem 135 Nm, přičemž v průměru s ním má nové Clio vykázat průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 těsně pod hranici 100 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio IV oslaví svoji premiéru letos v Paříži

Vznětový čtyřválec 1,5 dCi má být při shodném výkonu ještě hospodárnější, v průměru si řekne o 3,2 l/100 km, přesto nabídne slušný výkon 90 koní (66 kW) a točivý moment 220 Nm. S počátkem roku 2013 se můžeme těšit také na zážehový čtyřválec 1,2 TCe s výkonem 120 koní (88 kW) a točivým momentem 190 Nm, jenž bude k mání také s šestistupňovým dvouspojkovým „automatem“ EDC.   

Pomyslnou třešničkou na dortu se časem stane sportovně střižené provedení RenaultSport Clio poháněné zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, který má dosahovat výkonu okolo 200 koní (147 kW).

Následující kapitola
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků