Renault Clio Mercosur: obstarožní premiéra pro Brazílii

Evropský segment nižší třídy žije čtvrtou generací kompaktu nižší třídy s tradičním označením Renault Clio, ale zákazníci na méně náročných trzích se mohou těšit alespoň na omlazenou verzi generace předminulé.

Stánek Renaultu na letošním autosalonu v Paříži opanovala premiéra čtvrté generace stěžejního modelu Renault Clio, který má disponovat širokou škálou karosářských variant i pohonných jednotek včetně moderního agregátu 1,2 TCe s výkonem 120 koní (88 kW) a točivým momentem 190 Nm, jenž bude k mání také s šestistupňovým dvouspojkovým „automatem“ EDC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Renault Clio Mercosur je jen modifikací druhé generace řady Clio

V Brazílii se však na nadcházejícím mezinárodním autosalonu 27th Sao Paulo International Motor Show již za týden představí „nové“ Clio, jež ale nebude ve skutečnosti ničím jiným než modifikací toho předminulého. Model Renault Clio Mercosur si vypůjčil svůj přívlastek od obchodního společenství sdružujícího jihoamerické země včetně Argentiny, Brazílie, Paraguaje, Uruguaje, Venezuely, Bolívie, Chile, Kolumbie a Peru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme hlavně nové přídě, boky se obešly prakticky beze změn

Clio Mercosur je modifikací evropského Clia druhé generace, jež se ve Francii vyrábělo v letech 1998 až 2005, tedy až do premiéry generace třetí. Na první pohled vyniká novou přední částí karoserie pokoušející se vzhledem a konfigurací světlometů, masky a nárazníku vzbudit zdání moderního Clia čtvrté generace. Zapůsobit chce také upravenými zadními svítilnami a dalšími detaily.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků