Renault Clio Exception: kombi pro náročné

Auta nižších tříd nemusí být obyčejná. Důkazem budiž nové provední Exception, které Renaultu Clio dodává punc výjimečnosti.

Model Clio je v Evropě oblíbený díky svým kompaktním rozměrům a relativně široké škále provedení. Je nabízen s řadou karosérií a motorů a seznam příplatkových výbav je tradičně celkem dlouhý. K podpoře jeho stávajících prodejů připravil Renault nové provedení Exception pro jeho provedení kombi, jež se bude nabízet na vybraných evropských trzích. Exception není přitom v modelové řadě Clio nováčkem, neboť Renault průběžně připravuje modely pod tímto přízviskem, které značí dražší provedení. Renault věří, že nová verze Exception posílí prodeje kombíků Clio, na něž v rámci řady Clio v Evropě připadá podíl 15 %. 

Provedení Exception vychází z výbavového stupně Dynamique, jež nabízí kromě jiného čelní, boční a okenní airbagy, klimatizaci, kůží potažený volant a řadicí páku nebo mlhovky. Oproti němu verze Exception zahrnuje litá kola o průměru 15 palců, zatmavená zadní okna, částečně kožené čalounění či tempomat s omezovačem rychlosti. Výkonové spektrum nabízených motorů se přitom pohybuje v rozmezí 85 a 100 koní a jejich páteří jsou samozřejmě osvědčené vznětové čtyřválce dCi. Provedení s výkonem 85 koní je k dispozici s pětistupňovou manuální, nebo robotizovanou převodovkou QuickShift, přičemž v obou případech vykazuje kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km. Silnější verze s výkonem 105 koní se nabízí jen s šestistupňovým „manuálem“ a spotřebuje údajně jen 4,6 l nafty v kombinovaném provozu. Stoupenci zážehových jednotek mohou vybírat z agregátů 1,2 TCe 100 a 1,6 16V se shodným výkonem 100 koní, ale spotřebou 5,8, resp. 7,5 l/100 km.

Výše popsaná verze se již prodává ve Francii, a to za cenu od 17 400 Euro. Expanduje přitom na trhy Rakouska, Belgie, Německa či Itálie, jestli se dostane také k nám, to ukážou blízké dny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio Exception

 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků