Renault Clio dCi a Captur dCi jsou nově k dostání i s automatem

Kdo chtěl nové Clio či Captur s automatickým řazením, musel sáhnout po (naštěstí povedeném) benzínovém motoru 1.2 TCe 120. Nově si ale pohodlí dvou pedálů mohou dopřát také zákazníci upřednostňující i v takto malých vozech vznětový motor.

K jednotce 1.5 dCi 90 (66 kW) lze objednat samočinnou převodovku EDC. Jedná se o šestistupňovou skříň se dvěma suchými spojkami, jejímž dodavatelem je společnost Getrag.

Testy | Design | Renault | Palivo

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Vedle plně samočinného řazení umožňuje EDC také ruční volbu rychlostních stupňů. Sympatické je, že nahoru se řadí přitažením páky dozadu, zatímco pohybem vpřed se podřazuje – jako u sekvenčních převodovek v závodních autech.

Renault zároveň zveřejnil ceny, ovšem zatím pouze pro francouzský trh. Clio dCi 90 EDC bude stát 19 800 €, Clio Estate (u nás Grandtour) 20 400 €, Captur dCi 90 EDC 21 100 €. První dodávky jsou naplánovány na září.

Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků