Renault Clio a Mégane v edici World Series

Letošní léto zpestří příchod zvláštní série pro Renaulty Clio a Mégane. Inspirovány budou pohárem monopostů Renault.

Oba modely se vyznačují jasným sportovním akcentem a jsou doplněny označením odkazujícím právě na značkový pohár monopostů Renault World Series. Vozy World Series Clio, Mégane hatchback a Mégane Coupe se představí na britském okruhu Sliverstone o tomto víkendu. Francouzský polostátní výrobce se pokusí zákazníky nalákat především na sadu spoilerů, kterou bude nabízet i samostatně, tedy i těm, kteří Clio nebo Mégane pořídili již dříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Clio World Series vychází z výbavové úrovně Dynamique, jež je doplněna předním spoilerem, prahovými obklady, zvláštním zadním nárazníkem a emblémy šampionátu WS. V nabídce jsou celkem tři pohonné jednotky. Zážehová dvanáctistovka dává s atomosférickým plněním 75 koní (55 kW) a v přeplňované verzi pak 100 koní (74 kW). Šetřílci, kteří považují vznětový motor za zdroj úspory, pak sáhnou po patnáctistovce s objemem 1,5 l a výkonem 86 koní. 

Pětidvéřový Mégane těží z předního „lízátka“, předního nárazníku ve stylu Coupe, zadního a prahových spoilerů, znaků WSR a sedmnáctipalcových ráfků. Na výběr jsou jen zážehový motor 1,6 l s výkonem 110 koní a ještě o čtyři koně slabší „diesel“ o objemu půl druhého litru. Úpravy připravené pro Mégane Coupe se od hatchbacku neliší, podobně jako nabídka pohonných jednotek.

Jistě, série WS vlastně spočívá jen v několika plastových dílech. Ale upřímě řečeno, raději budu na silnici potkávat tato auta než typické představitele izoltuningu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renaulty Clio a Mégane World Series
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků