Renault Clio a Mégane v edici World Series

Letošní léto zpestří příchod zvláštní série pro Renaulty Clio a Mégane. Inspirovány budou pohárem monopostů Renault.

Oba modely se vyznačují jasným sportovním akcentem a jsou doplněny označením odkazujícím právě na značkový pohár monopostů Renault World Series. Vozy World Series Clio, Mégane hatchback a Mégane Coupe se představí na britském okruhu Sliverstone o tomto víkendu. Francouzský polostátní výrobce se pokusí zákazníky nalákat především na sadu spoilerů, kterou bude nabízet i samostatně, tedy i těm, kteří Clio nebo Mégane pořídili již dříve.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Clio World Series vychází z výbavové úrovně Dynamique, jež je doplněna předním spoilerem, prahovými obklady, zvláštním zadním nárazníkem a emblémy šampionátu WS. V nabídce jsou celkem tři pohonné jednotky. Zážehová dvanáctistovka dává s atomosférickým plněním 75 koní (55 kW) a v přeplňované verzi pak 100 koní (74 kW). Šetřílci, kteří považují vznětový motor za zdroj úspory, pak sáhnou po patnáctistovce s objemem 1,5 l a výkonem 86 koní. 

Pětidvéřový Mégane těží z předního „lízátka“, předního nárazníku ve stylu Coupe, zadního a prahových spoilerů, znaků WSR a sedmnáctipalcových ráfků. Na výběr jsou jen zážehový motor 1,6 l s výkonem 110 koní a ještě o čtyři koně slabší „diesel“ o objemu půl druhého litru. Úpravy připravené pro Mégane Coupe se od hatchbacku neliší, podobně jako nabídka pohonných jednotek.

Jistě, série WS vlastně spočívá jen v několika plastových dílech. Ale upřímě řečeno, raději budu na silnici potkávat tato auta než typické představitele izoltuningu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renaulty Clio a Mégane World Series
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků