Renault chystá elektrické modely RS. První bude hatchback Zoe

Doposud jsme si vozy divize RenaultSport spojovali pouze s vrcholnými motorizacemi francouzské automobilky. Brzy tomu ale zřejmě bude jinak a Renault vážně uvažuje nad tím, že by působnost divize RS přesunul i na elektrické pohony. První elektrické RS by mohl být hatchback Renault Zoe.

Renault postavil před rokem zkušební prototyp elektrického Zoe RS a výsledky všechny překvapily. Tedy, až na jednu věc. A tou byla výdrž akumulátorů. Software řízení elektrického pohonu a dodávka výkonu prý funguje znamenitě, ale na jedno nabití vydrží auto na okruhu jen necelou čtvrt hodinu, píše britský Autocar.

Bezpečnost | Život řidiče | Sportovní auta | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Renault | Názory | Volkswagen Golf

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

To je podle Renaultu moc málo na to, aby sportovní model Zoe RS oslovil zákazníky. Přesto francouzská automobilka a její divize RS neházejí projekt do koše. Lepší dojezd a rychlejší nabíjení (včetně mnohem účinnější rekuperace) si slibují od nové generace akumulátorů, které budou mít při stejné velikosti a hmotnosti větší kapacitu.

Divize RenaultSport experimentuje i s hybridním pohonem. V souvislosti s ním se mluví o SUV s logem RS, pravděpodobně jde o Captur. Zatímco vpředu bude klasický spalovací motor od divize RS, vzadu najdeme elektromotor, který bude pohánět zadní nápravu. Vůz tak bude fungovat jako čtyřkolka.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků