Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Automobilka Renault odhalila prototyp dvoutaktního přeplňovaného dieselu, který má podle značky přinést několik výhod. Zaprvé je výrazně lehčí než podobně výkonné dnešní turbodiesely používané v osobních autech a zadruhé by mohl být až o 15 % efektivnější, co se týká využití paliva a dodávky výkonu.

Zajímavosti | Retro | Technika | Kombi | Palivo | Sedany | Ostatní značky

Wartburg 353 (1984): poslední modernizace dvoutaktu, start/stop v ceně

Nový motor vychází konstrukčně ze čtyřválce 1.5 dCi, ale je to vlastně jeho polovina. Tím je o 50 % menší, o 40 kg lehčí a ze zdvihového objemu 730 cm3 dává výkon v rozmezí 50 až 70 koní a točivý moment asi 145 Nm. Pracuje s přeplňováním a může používat jak výfukové turbodmychadlo, tak mechanický nebo elektrický kompresor.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Podle Renaultu se výrazně sníží komplikovanost motoru použitím menšího počtu dílů. Tím by měl být motor spolehlivější a hlavně levnější na výrobu (ale i na údržbu). Přesto bude výroba automobilku stát více než v případě srovnatelně výkonný atmosférického benzínového motoru.

Paradoxně nejkomplikovanější a nejdražší položka je systém přeplňování s turbodmychadlem. Renault s tímto motorem cílí především na rozvojové trhy. Například v Indii je poptávka po naftě také velmi vysoká, jezdí zde přes 50 % aut na naftu. V Evropě činí její podíl asi 53 %. Nyní nastává fáze testování prototypů motoru v laboratoři a také v autech.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků