Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Renault chystá dvoutaktní dieselový dvouválec. Sníží spotřebu a emise

Automobilka Renault odhalila prototyp dvoutaktního přeplňovaného dieselu, který má podle značky přinést několik výhod. Zaprvé je výrazně lehčí než podobně výkonné dnešní turbodiesely používané v osobních autech a zadruhé by mohl být až o 15 % efektivnější, co se týká využití paliva a dodávky výkonu.

Zajímavosti | Retro | Technika | Kombi | Palivo | Sedany | Ostatní značky

Wartburg 353 (1984): poslední modernizace dvoutaktu, start/stop v ceně

Nový motor vychází konstrukčně ze čtyřválce 1.5 dCi, ale je to vlastně jeho polovina. Tím je o 50 % menší, o 40 kg lehčí a ze zdvihového objemu 730 cm3 dává výkon v rozmezí 50 až 70 koní a točivý moment asi 145 Nm. Pracuje s přeplňováním a může používat jak výfukové turbodmychadlo, tak mechanický nebo elektrický kompresor.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Podle Renaultu se výrazně sníží komplikovanost motoru použitím menšího počtu dílů. Tím by měl být motor spolehlivější a hlavně levnější na výrobu (ale i na údržbu). Přesto bude výroba automobilku stát více než v případě srovnatelně výkonný atmosférického benzínového motoru.

Paradoxně nejkomplikovanější a nejdražší položka je systém přeplňování s turbodmychadlem. Renault s tímto motorem cílí především na rozvojové trhy. Například v Indii je poptávka po naftě také velmi vysoká, jezdí zde přes 50 % aut na naftu. V Evropě činí její podíl asi 53 %. Nyní nastává fáze testování prototypů motoru v laboratoři a také v autech.

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků