Renault chce být v roce 2017 druhou největší evropskou automobilkou

Záměrem Renaultu je stát se v roce 2017 druhou největší automobilkou v Evropě. Cíl je dán, ale jak to má fungovat?

Nejvyšší muž Renaultu Stefan Mueller stanovil pro Renault podobný cíl, o kterém před časem hovořil i Karl-Thomas Neumann, šéf Opelu. Zatímco Neumann zřejmě sází hlavně na eliminaci Chevroletu, Mueller v rozhovoru pro magazín Automotive News chce vycházet hlavně z nových modelů. V roce 2013 se přitom podle ACEA s 801 605 prodanými vozy Renault musel spokojit s čtvrtým místem, když jej překonaly značky Opel a Ford, přičemž vůbec nejlépe si vedl Volkswagen s 1 547 970 na trh umístěnými auty.

Video | Autosalony | Premiéry | Renault | Ženeva 2014

Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

„Omladili jsme naši nabídku modely Renault Clio a Renault Captur a zadařilo se nám,“ uvedl Stefan Mueller a dodal: „Připravujeme také další modely s vyššími maržemi jako nový Traffic a nový Espace.“ U značky Dacia Renault neplánuje tak razantní meziroční nárůsty odbytu jako nyní, ale v roce 2017 má být Dacia přesto jedničkou mezi nejlevnějšími značkami. Mueller sází na to, že se hlavní evropské trhy v roce 2013 odrazily s odbytem v Evropě ode dna a že v následujících pěti letech nás čeká průběžný růst.

Zajímavosti | Autosalony | Premiéry | Renault | Paříž 2012 | Design

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Nový Renault Twingo se zadním pohonem má podle Muellera zamířit na stylové vozy typu Fiatu 500 a šéf Renaultu by jej v daném segmentu rád viděl na druhém místě. Jedním dechem ale doplnil, že k maximalizaci prodejních čísel nejsou v tomto případě ochotni kráčet za každou cenu.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků