Renault Captur: veselý sporťáček pro Ženevu

Francouzský Renault na svém ženevském stánku vystaví také zbrusu novou studii crossoveru Captur. A elektromotor nečekejte!

Hned na začátku je třeba předeslat, že novinka z dílen Renaultu nespoléhá na elektrický ani hybridní pohon a vystačí si s konvenčním, vznětovým motorem. Představitelé značky Renault popisují svůj nový model Captur jako „jednoduchý, smyslný a vřelý“. Captur rozvíjí stylistický jazyk prvně načrtnutý ve studii elektrosporťáku Renault DeZir představené na loňském autosalonu v Paříži, je proti němu ale citelně vyšší. Na první pohled se crossover Renault Captur vyznačuje také zvýšenou světlostí, odnímatelnou pevnou střechou, svítilnami složenými z LED, dekoračními, matově lakovanými díly nebo dvaadvacetipalcovými litými ráfky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Svým interiérem se Renault Captur v porovnání s konceptem DeZire drží poněkud při zemi, výrobce jej popisuje jako „umírněný a čistý“ a žádné bizarní kreace zde nečekejte. Všimneme si ale třeba rámových sedadel, na nichž je běžné čalounění nahrazeno výpletem, průsvitné palubní desky, zajímavých hliníkových pedálů a řady proužkovaných motivů opakujících téma výpletu sedadel. „Celý interiér se točí okolo použití pružných provazů a lanek, čímž připomíná svět jachtingu nebo horolezectví,“ zdůraznil designér Magali Gouraud – Borgers, zodpovědný právě za pojetí útrob studie Renaultu Captur. „Grafické ztvárnění a hra se světlem vnášejí do celku rytmus a posilují dojem dynamiky, ovšem při zachování vzdušnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Renault Captur se stará vznětový čtyřválec dCi 160 s objemem 1 598 ccm a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, na který navazuje dvouspojková převodovka s automatizovaným řazením. Podle výrobce tento vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 8 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 210 km. Základní technické údaje naleznete v připojené tabulce.

Rozměry a technické údaje

Délka
4 223 mm
Šířka
1 950 mm
Výška
1 586 mm
Světlá výška
261 mm
Rozvor náprav
2 624 mm
Rozchod předních kol
1 684 mm
Rozchod zadních kol
1 684 mm
Pohonná jednotka
Energy dCi 160 Twin Turbo 1598cc
Výkon
160 koní (118 kW)
Emise CO2
99 g/km
Nejvyšší točivý moment
380 Nm
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka
EDC (Efficient Dual Clutch)
Pneumatiky
250/40 R22
Koeficient odporu vzduchu
0,31
Pohotovostní hmotnost
1 300 kg
 

 

 

 

 

 


 


 

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Laguna 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 82 119 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků