Renault Captur: veselý sporťáček pro Ženevu

Francouzský Renault na svém ženevském stánku vystaví také zbrusu novou studii crossoveru Captur. A elektromotor nečekejte!

Hned na začátku je třeba předeslat, že novinka z dílen Renaultu nespoléhá na elektrický ani hybridní pohon a vystačí si s konvenčním, vznětovým motorem. Představitelé značky Renault popisují svůj nový model Captur jako „jednoduchý, smyslný a vřelý“. Captur rozvíjí stylistický jazyk prvně načrtnutý ve studii elektrosporťáku Renault DeZir představené na loňském autosalonu v Paříži, je proti němu ale citelně vyšší. Na první pohled se crossover Renault Captur vyznačuje také zvýšenou světlostí, odnímatelnou pevnou střechou, svítilnami složenými z LED, dekoračními, matově lakovanými díly nebo dvaadvacetipalcovými litými ráfky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Svým interiérem se Renault Captur v porovnání s konceptem DeZire drží poněkud při zemi, výrobce jej popisuje jako „umírněný a čistý“ a žádné bizarní kreace zde nečekejte. Všimneme si ale třeba rámových sedadel, na nichž je běžné čalounění nahrazeno výpletem, průsvitné palubní desky, zajímavých hliníkových pedálů a řady proužkovaných motivů opakujících téma výpletu sedadel. „Celý interiér se točí okolo použití pružných provazů a lanek, čímž připomíná svět jachtingu nebo horolezectví,“ zdůraznil designér Magali Gouraud – Borgers, zodpovědný právě za pojetí útrob studie Renaultu Captur. „Grafické ztvárnění a hra se světlem vnášejí do celku rytmus a posilují dojem dynamiky, ovšem při zachování vzdušnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Renault Captur se stará vznětový čtyřválec dCi 160 s objemem 1 598 ccm a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, na který navazuje dvouspojková převodovka s automatizovaným řazením. Podle výrobce tento vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za rovných 8 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 210 km. Základní technické údaje naleznete v připojené tabulce.

Rozměry a technické údaje

Délka
4 223 mm
Šířka
1 950 mm
Výška
1 586 mm
Světlá výška
261 mm
Rozvor náprav
2 624 mm
Rozchod předních kol
1 684 mm
Rozchod zadních kol
1 684 mm
Pohonná jednotka
Energy dCi 160 Twin Turbo 1598cc
Výkon
160 koní (118 kW)
Emise CO2
99 g/km
Nejvyšší točivý moment
380 Nm
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka
EDC (Efficient Dual Clutch)
Pneumatiky
250/40 R22
Koeficient odporu vzduchu
0,31
Pohotovostní hmotnost
1 300 kg
 

 

 

 

 

 


 


 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků