Renault Alpine Sports Coupe: znovuzrození?

Jméno Alpine přineslo Renaultu svého času prestiž. Jeho „revival“ byl v plánu, ale nakonec z něj zřejmě sejde. I když…

V posledních letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou. Vše ale na začátku roku 2009 zřejmě zhatil nástup finanční krize a plány na znovuzrození značky Alpine byly odloženy k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Alpine Sports Coupe: přesvědčí tato stavba představitele Renaultu k oživení jména Alpine?

To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na různých konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Nyní vám představujeme nejnovější z nich. Nese název Renault Alpine Sports Coupe a vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa. Ten v rozhovoru pro magazín Carscoop uvedl: „Postavil jsem moderní interpretaci někdejšího Renaultu Alpine A110. Stejně jako originál, také tento koncept má motor vzadu a protaženou siluetu. Při tvorbě zádi jsem se nechal inspirovat nedávnou studií Renault Dezir, zatímco příď ve svém základu vychází z konceptu Renault Nepta. Mohlo by jít o konkurenta (nebo spíše spojence v alianci Renault – Nissan) Nissanu 370Z.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610, poslední z řady

Značka Alpine se spolu s Gordini stala hvězdou sportovní historie Renaultu a mezi její špičkové stavby je třeba počítat také Renault R5 Turbo z roku 1980. Proto je nad slunce jasné, že by jistě bylo k čemu se upírat, ale cesty ekonomických studií jsou nevyzpytatelné a návrat Alpine nejistý. Pravdou tedy zůstává, že jméno Alpine zaniklo v hloubi devadesátých let minulého století, kdy skončila výroba sportovních vozů Alpine A610. V letech 1995 až 1997 pak Renault používal továrnu Alpine v Dieppe k produkci lehkého dvoumístného roadsteru RenaultSport Spider, jenž se stal prakticky vůbec posledním skutečným „sporťákem“ od Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pár snímků ze zlatých let značky Alpine
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků