Renault Alpine Sports Coupe: znovuzrození?

Jméno Alpine přineslo Renaultu svého času prestiž. Jeho „revival“ byl v plánu, ale nakonec z něj zřejmě sejde. I když…

V posledních letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou. Vše ale na začátku roku 2009 zřejmě zhatil nástup finanční krize a plány na znovuzrození značky Alpine byly odloženy k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Alpine Sports Coupe: přesvědčí tato stavba představitele Renaultu k oživení jména Alpine?

To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na různých konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Nyní vám představujeme nejnovější z nich. Nese název Renault Alpine Sports Coupe a vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa. Ten v rozhovoru pro magazín Carscoop uvedl: „Postavil jsem moderní interpretaci někdejšího Renaultu Alpine A110. Stejně jako originál, také tento koncept má motor vzadu a protaženou siluetu. Při tvorbě zádi jsem se nechal inspirovat nedávnou studií Renault Dezir, zatímco příď ve svém základu vychází z konceptu Renault Nepta. Mohlo by jít o konkurenta (nebo spíše spojence v alianci Renault – Nissan) Nissanu 370Z.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610, poslední z řady

Značka Alpine se spolu s Gordini stala hvězdou sportovní historie Renaultu a mezi její špičkové stavby je třeba počítat také Renault R5 Turbo z roku 1980. Proto je nad slunce jasné, že by jistě bylo k čemu se upírat, ale cesty ekonomických studií jsou nevyzpytatelné a návrat Alpine nejistý. Pravdou tedy zůstává, že jméno Alpine zaniklo v hloubi devadesátých let minulého století, kdy skončila výroba sportovních vozů Alpine A610. V letech 1995 až 1997 pak Renault používal továrnu Alpine v Dieppe k produkci lehkého dvoumístného roadsteru RenaultSport Spider, jenž se stal prakticky vůbec posledním skutečným „sporťákem“ od Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pár snímků ze zlatých let značky Alpine
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 35 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

23.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků