Renault Alpine Sports Coupe: znovuzrození?

Jméno Alpine přineslo Renaultu svého času prestiž. Jeho „revival“ byl v plánu, ale nakonec z něj zřejmě sejde. I když…

V posledních letech automobilka Renault pracovala s myšlenkou vzkřísit kdysi slavné jméno Alpine, jež jí přineslo celou řadu sportovních úspěchů, ale také vynikající renomé ve světě sportovních konverzí silničních automobilů. Pod vlivem novodobých úspěchů značky Fiat s divizí Abarth pánové z Renaultu zvažovali pod jménem Alpine prodávat sportovně zaměřené vozy, jež by po technické stránce vycházely z velkosériových renaultů, ale oslovily uživatele svým agilním a originálním akcentem a příznivou pořizovací cenou. Vše ale na začátku roku 2009 zřejmě zhatil nástup finanční krize a plány na znovuzrození značky Alpine byly odloženy k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Alpine Sports Coupe: přesvědčí tato stavba představitele Renaultu k oživení jména Alpine?

To však nikterak nepodlomilo víru celé plejády konstruktérů a designérů, kterým se návrat jména Alpine do života Renaultu zalíbil natolik, že se pustili do práce na různých konceptech s vírou v jejich potenciální sériovou výrobu. Nyní vám představujeme nejnovější z nich. Nese název Renault Alpine Sports Coupe a vzešel z rukou stylisty Davida Cardosa. Ten v rozhovoru pro magazín Carscoop uvedl: „Postavil jsem moderní interpretaci někdejšího Renaultu Alpine A110. Stejně jako originál, také tento koncept má motor vzadu a protaženou siluetu. Při tvorbě zádi jsem se nechal inspirovat nedávnou studií Renault Dezir, zatímco příď ve svém základu vychází z konceptu Renault Nepta. Mohlo by jít o konkurenta (nebo spíše spojence v alianci Renault – Nissan) Nissanu 370Z.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpine A610, poslední z řady

Značka Alpine se spolu s Gordini stala hvězdou sportovní historie Renaultu a mezi její špičkové stavby je třeba počítat také Renault R5 Turbo z roku 1980. Proto je nad slunce jasné, že by jistě bylo k čemu se upírat, ale cesty ekonomických studií jsou nevyzpytatelné a návrat Alpine nejistý. Pravdou tedy zůstává, že jméno Alpine zaniklo v hloubi devadesátých let minulého století, kdy skončila výroba sportovních vozů Alpine A610. V letech 1995 až 1997 pak Renault používal továrnu Alpine v Dieppe k produkci lehkého dvoumístného roadsteru RenaultSport Spider, jenž se stal prakticky vůbec posledním skutečným „sporťákem“ od Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pár snímků ze zlatých let značky Alpine
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 160 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 117 526 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 133 896 km
Cena: 148 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků