Renault a Nissan plánují vyrábět ještě levnější model než Tata Nano

Nejlevnější nový sériově vyráběný model Tata Nano, jenž je prozatím k mání pouze na domácím indickém trhu, bude mít zřejmě již brzy konkurenta. Do prodeje ho hodlá vyslat aliance Renault a Nissan a podle všeho má být dokonce ještě levnější. Renault přitom hodlá nový model vyrábět již v roce 2011 s tím, že se tento kousek má stát hvězdou evropského a asijského trhu, přičemž za místo produkce byl prozatím vybrán indický závod Bajaj Auto známý především výrobou rikš a skútrů.

Vcelku zajímavým způsobem si tento krok zdůvodnil i samotný výkonný ředitel Carlos Ghosn, který se vyjádřil, že Renault nechce být výrobcem hezkých a drahých vozidel, o kterých se většině lidí pouze zdá, ale výrobcem aut blízkých běžným lidem a vhodných pro každodenní život. Vedení aliance je tedy zjevně přesvědčené o svém budoucím úspěchu, ostatně už Tata nedokáže zdaleka pokrýt celkovou poptávku po Nanu, takže prostor pro nové hráče v tomto segmentu jistě bude.
Připomeňme, že zmínku o ultralevném modelu jsme mohli slyšet už i ze strany General Motors a od Toyoty. Obě tyto firmy ale zřejmě momentálně tíží jiné starosti...
Klepněte pro větší obrázek 
„Indická hvězda” Tata Nano
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků