Renault a Dacia: slaví úspěch a mají z toho problém

Rumunská Dacia překvapuje, loni její prodeje vzrostly o 31.7 procent na 348 279 vozů. Také Renault si polepšil - v roce 2010 ve světě prodal 2.12 milionů aut, rok předtím to bylo 1.86 milionu. Obě značky se vezou na vlně úspěchu, zároveň však probleskly první úvahy o tom, že by kladný výsledek Dacie mohl Renaultu v blízké budoucnosti uškodit.  

„Musíme ty dvě značky více rozlišit, jejich vzhled, design,“ řekl Laurens van den Acker, šéf designu Renaultu. Tím naznačil, že Renault sehraje v příštích letech ještě důležitější roli při vzniku nových modelů Dacia.

Renault odkoupil rumunskou automobilku definitivně v roce 1999 a během následujících let vytvořil z Dacie úspěšného výrobce nízkonákladových aut. Až dosud jejich spolužití probíhalo v poklidu. Nyní se však představitelé Renaultu očividně zalekli konkurence Dacie.  
   
"Renault se stane v budoucnosti ještě emocionálnější a Dacia zůstane racionální," řekl Laurens van den Acker. "Dacia bude robustnější, bude mít spíše germánský styl. Je důležité, aby si ty dvě značky vymezily přesně svoje pozice. Aby nedocházelo ke kanibalizaci. Dvě samostatné, odlišné značky mají nespornou výhodu - přitáhnou rozdílné klienty."

Van den Acker ještě dodal, že jeho hlavním současným úkolem je vymyslet novou tvář vozů Renault, aby byly ještě konkurenceschopnější a úspěšnější na světových trzích.  

Automobilka Renault v únoru vyhlásila, že v roce 2012 Dacia představí v Evropě svůj nový rodinný vůz. V současnosti má Dacia ve svém portfoliu modely Logan, Logan MCV (v 5- a 7místné verzi), Logan Van, Logan Pick-up, Sandero a Duster

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

 

 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků