Renault 4 Ever: „quatrelle“ se vrátí?

Renault 4, zřejmě první rodinný vůz s předním pohonem, se 50 let po své premiéře možná dočká znovuzrození.

Za půlstoletím legendárního Renaultu 4, jenž se vyráběl od roku 1961 neuvěřitelných 31 let (výroba přesáhla hranici 8 milionů), jsme se ohlédli na tomto místě, ale v posledních týdnech se zdá, že právě populární „quatrelle“ by se mohla v sériové výrobě stát zbraní proti kvalitním reminiscencím lesku minulosti typu Mini nebo Fiatu 500. Renault však tento záměr nepotvrdil a začíná plíživě. V červnu ve spolupráci se stránkou Designboom vypsal otevřenou soutěž na „čtyřku“ současnosti. Uzávěrka přihlášek byla v půli června, vítěz má jako hlavní cenu získat původní Renault 4L z roku 1965, s nímž někdejší pilot F1 Michel Leclere letos startoval na Rallye Monte Carlo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedním z nejzajímavějších projektů této soutěže se stal ten z pera Itala Davida Obendorfera. „Hledal jsem samotnou podstatu původního Renaultu 4 a pokusil jsem se zachytit hlavní rysy proporcí jeho konstrukce,“ vysvětluje Obendorfer. „Soustředil jsem se na dlouhý rozvor náprav, krátké převisy karoserie, jakousi nahrbenost karoserie směrem vpřed i na přední kulaté svítilny blízko sebe. (…) Pochopitelně jsem bral v potaz bezpečnostní požadavky současnosti včetně ochrany chodců.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obendorferův koncept počítá se zástavbou stávajících mechanických skupin včetně alternativních druhů pohonů. Tvarování interiéru je podobně jednoduché jako u exteriéru karoserie. Dvoubarevně laděná palubní deska je za klidu takřka zcela hladká a připomíná řešení použitá před půl stoletím na prvním Renaultu 4, po nastartování se z ní ale vysunou přístrojový štít před volantem a monitor LCD na středu. Řadicí páka je ve snadném dosahu v těsné blízkosti volantu, ventilace se ovládá klasickými otočnými knoflíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nikdo zatím neví, jak to nakonec s Obendorferovou studií Renault 4 Ever dopadne, ale podle našeho názoru jde o zajímavý, jednoduchý a pro sériovou výrobu nijak vzdálený model, který by si jistě našel své příznivce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků