Renault 4 Ever: „quatrelle“ se vrátí?

Renault 4, zřejmě první rodinný vůz s předním pohonem, se 50 let po své premiéře možná dočká znovuzrození.

Za půlstoletím legendárního Renaultu 4, jenž se vyráběl od roku 1961 neuvěřitelných 31 let (výroba přesáhla hranici 8 milionů), jsme se ohlédli na tomto místě, ale v posledních týdnech se zdá, že právě populární „quatrelle“ by se mohla v sériové výrobě stát zbraní proti kvalitním reminiscencím lesku minulosti typu Mini nebo Fiatu 500. Renault však tento záměr nepotvrdil a začíná plíživě. V červnu ve spolupráci se stránkou Designboom vypsal otevřenou soutěž na „čtyřku“ současnosti. Uzávěrka přihlášek byla v půli června, vítěz má jako hlavní cenu získat původní Renault 4L z roku 1965, s nímž někdejší pilot F1 Michel Leclere letos startoval na Rallye Monte Carlo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedním z nejzajímavějších projektů této soutěže se stal ten z pera Itala Davida Obendorfera. „Hledal jsem samotnou podstatu původního Renaultu 4 a pokusil jsem se zachytit hlavní rysy proporcí jeho konstrukce,“ vysvětluje Obendorfer. „Soustředil jsem se na dlouhý rozvor náprav, krátké převisy karoserie, jakousi nahrbenost karoserie směrem vpřed i na přední kulaté svítilny blízko sebe. (…) Pochopitelně jsem bral v potaz bezpečnostní požadavky současnosti včetně ochrany chodců.“ 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Obendorferův koncept počítá se zástavbou stávajících mechanických skupin včetně alternativních druhů pohonů. Tvarování interiéru je podobně jednoduché jako u exteriéru karoserie. Dvoubarevně laděná palubní deska je za klidu takřka zcela hladká a připomíná řešení použitá před půl stoletím na prvním Renaultu 4, po nastartování se z ní ale vysunou přístrojový štít před volantem a monitor LCD na středu. Řadicí páka je ve snadném dosahu v těsné blízkosti volantu, ventilace se ovládá klasickými otočnými knoflíky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nikdo zatím neví, jak to nakonec s Obendorferovou studií Renault 4 Ever dopadne, ale podle našeho názoru jde o zajímavý, jednoduchý a pro sériovou výrobu nijak vzdálený model, který by si jistě našel své příznivce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků