Renault 16: Průkopník karoserie hatchback slaví padesáté narozeniny

V roce 1965 spatřil světlo světa tehdy revoluční model Renault 16. Auto přišlo na trh s karoserií hatchback, která byla opravdovou novinkou. Vůz si na nezájem ze strany zákazníků rozhodně nemohl stěžovat. Za dobu své existence bylo vyrobeno přesně 1 851 502 kusů.

Retro | Video | Fascinace | Hatchbacky | Renault

Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

Renault 16 dorazil s na tehdejší dobu neobvykle praktickým interiérem. Kromě výklopné zádi, což byla sama o sobě velká věc, nabízel vnitřní prostor hned několik variant uspořádání. Kromě té klasické bylo možné překlopit zadní sedák vpřed a zadní opěradlo vzhůru, případně dát zadní sedadla zcela pryč, udělat z auta lehátkový a nebo rovnou lůžkový vůz. Objem zavazadelník se pohyboval v rozmezí od 346 do 1200 litrů.

Francouzská automobilka představila model 16 v roce 1965 na autosalonu v Ženevě. Hned rok na to se stal tento hatchback autem roku. Na druhé místo tenkrát odsunul Rolls-Royce Silver Shadow. Vrcholné verze nabízely kožené čalounění, couvací světlo, centrální zamykání nebo zpětné zrcátko s možností nastavení na den nebo noc.

Nejsilnější Renault 16 dorazil v roce 1973. Šlo o provedení TX, které disponovalo motorem o objemu 1647 cm3 s výkonem 68 kW (93 koní). Tohle auto bylo schopné maximální rychlosti 175 km/h. Pokud vás Renault 16 zajímá, můžete si přečíst podrobnější článek z minulého roku doplněný také o dobové prospekty

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků