Renault 16 (1965): reformátor v českém prospektu

21 komentářů

tell
8. prosince • 13:06

Toto auto jsme měli v letech 1974 - 1982. Ve výbavě TS. Auto bylo z roku 1968. Otec ho kupoval normálně v bazaru za 50tis. a najeto mělo 60tis km. Dodnes na něj velice rád vzpomínám. Byla to varianta s hliníkovou maskou chladiče a označením na bocích zadních blatníků ale už s velkými zadními lampami. Pohodlný to bylo až měl člověk mořskou nemoc. Pak zrezivěl a musel z domu :(

Tom
8. prosince • 11:31

V Tuzexu tenkrát Renault 16 vycházel v přepočtu neofic. kurzu bonu asi 200 000 Kčs. Pěkná pálka. Pro srovnání - Škoda 105 stála asi 55 000 Kčs, Dacia 1300 - 67 000 Kčs, Žiguli 1200 - 61 000 Kčs, Trabant - 27 000.

Milan
15. března • 14:11

To si děláš pr.el. My jsme ho kupovali nový za 16.500,- bonů, kurs byl 5,- Kč / bon. Těch 200.000,- v přepočtu stál Mercedes 200D.

Vana666
7. prosince • 14:45

Zajímavé že při tvorbě katalogu nedokázali najít překladatele co trochu rozumí technice a nechali to přeložit takovému jelitu :-)Ale jinak na tehdejší dobu opravdu super auto

Fantomas
7. prosince • 15:00

Co se ti na překladu nezdá? Podle mě je to velmi dobrý a kvalitní text, s dobrou srozumitelností. A před vydáním jistě prošel pečlivou kontrolou a schvalováním, což je velký rozdíl oproti dnešku, kdy si každý píše co ho napadne a jak ho napadne.

Vana666
7. prosince • 15:12

Tak se podívej na ty kvalitní "technické" termíny - například "..předstih otevírání vstupního otvoru, bočitost kol, kompresní rozměr, pružina clonového tvaru, náboj spojky s tlumícími pružinami zkrutu, Geometrie: příčně tvárný čtyřstěn, tvoření mlhoviny na sklech, výkon při 50000 t/min, atd...."
Nejenže překlad bohapustě odbyli, ale ani si před tiskem ty chyby vůbec nezkontrolovali. Takhle odfláklý katalog si to auto určitě nezasloužilo. Kdyby podobným způsobem přeložili návod k Moskviči, skončili by v Jáchymově.

Reichsfuehrer
8. prosince • 2:41

Jsem překladatel a takové zrůdnosti se dějí dnes a denně. Tehdy z důvodu nízké kvalifikace a obecného nedostatku překladatelů, dnes z důvodu snahy o úspory nákladů.

jehoVista
9. prosince • 10:24

Neni to jeden a ten samy duvod? Chci usetrit -> dam to prelozitit levnemu jelitu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reichsführer
9. prosince • 12:43

Tehdy byl překladatelů obecně nedostatek, francouzsky uměly snad jen prvorepublikové učitelky, takže to s technickou terminologií dopadlo tak, jak je zjevné z tohoto prospektu.Dnes je tu sice spousta kvalifikovaných překladatelů, zákazníci mají zpracovanou terminologii a jsou ve valné většině ochotni spolupracovat, jenomže kvalifikovaný překladatel si vezme okolo 2 Kč za slovo, zatímco sousedovic dvacetiletá dcera byla přece půl roku coby au-pair v Anglii, takže to zvládne taky a bude to stát pětinu.Pochopitelně to je nesmysl, ale drtivá většina zákazníků musí tuhle zkušenost udělat, aby posléze přišla na to, že laciné opravdu bývá dvakrát placené.

Vana666
9. prosince • 16:08

Faktem je že hrubé chyby jsou i v katalozích českých výrobců, kteří přitom nemusejí vůbec nic překládat. Například aktuální katalog Škoda auto pro Octavii nebo Yeti tvořilo zrovnatakové jelito jako toho Renaulta

Reichsfuehrer
9. prosince • 18:13

Ano, souvisí to s úpadkem češtiny a pravopisu. Když čtu materiály po lidech z vrcholového managementu mezinárodních korporací, mnohdy se nestačím divit.

Vana666
9. prosince • 20:14

Já v tomto případě nemyslel pravopisné chyby, ale především věcné. Což u výrobce formátu Škoda auto docela překvapuje.

Reichsführer
11. prosince • 15:48

To bezpochyby... :-D

Fantomas
7. prosince • 15:22

Aha. Tak to souhlasím, takovéhle "termíny" jsou směšné výmysly.

Vana666
7. prosince • 15:01

Tys to vůbec nečet ?

Fantomas
7. prosince • 15:10

Jen zběžně prolítnul. Copak tam je?

josephko
7. prosince • 10:11

Mne tento Renault nepripadá moc ako hatchback, ale skôr ako liftback...

Zelí
7. prosince • 13:49

Máš pravdu, z dnešního pohledu je to liftback. V roce 1665 to nemělo smysl nějak rozlišovat nic podobného hatchbacku neexistovalo.

Fero
7. prosince • 11:09

Liftback je pod miernym uhlom zadných dverí, napr. Octavia, Laguna, opticky sedan

dsf
7. prosince • 13:25

No dobre, ale ako sa to na hranici rozlisi?V tom prospekte pisu ze vpreduju su pozdlzne stabilizatory co je nezmysel.A pristroju dosku isto okopirovali z chytreho riesenia skody 100/1000.Kolko z totho auta mala Skoda v licencii a kolko okopirovala?

bafunak
10. prosince • 1:40

No já tam čtu: Příčné tyčové stabilizátory vpředu i vzadu.

Doporučujeme

Články odjinud