Renault 130 dCi Energy: Downsizing

8 komentářů

Petr Maleček (dj.kure)
18. května • 19:53

Nevím, já mám ještě 1.9dTi (renaulťáckej přeplňovanej s přímým vstřikem - PDčko) a ten motor je prostě v klidu. Sice výkon jen 72kW, ale zbaští cokoli co do něj naleju (vč. oleje) a má na to se dostat třeba k milionu kilometrů s cca ještě 2ma repasama turba (nevím, jak dlouho ještě vydrží, jsem u 300 tis. km a je tam originální). Táhne krásně, spotřeba 5.8l při rychlejší jízdě :-)
Takže nevím, co pořád tady kdo řeší downsizing. Těch 96kW z toho po čipu dostanu taky a předpokládám, že i po čipu ten motor najezdí více, než tenhle malej zmetek, ač proti tomu nic nemám, v novém autě už stejně nic jiného neseženu.

Pičulín
16. května • 0:21

Je to všechno ekologická blbost. Tyhle nové motory vydrží 100 000 a rozsypou se ke smůle jejich majitelů... mám atmosférický diesel 1.9 d se skromným výkonem 51 kW už jedenáct let a drží skromných 700 000 kilometrů jen s výměnami filtrů, oleje a pravidelně rozvody, jak má být. Když jsem si v roce 1999 kupoval tento obstarožní francouzský diesel, kamarádi se mi vysmívali, že nemám na HDI ha... :-D kdo z nich si ho koupil, nevyhnul se servisním nákladům. Já tedy ano. Takže zpátky k té sračce od Renaultu - funguje to, ale ne moc dlouho a takový motor já nikdy nechci, milion kilometrů je pro mě hodnota, kterou musí motor mého auta splňovat. máte někdo jinou zkušenost? Jo a stařičký 1.9 d mi bude sloužit klidně dalších deset let, mě je to fuk, než mě ty svině ekologicky zakážou.

Saj
16. května • 9:19

Záleží, co od motoru čekáš...klasické diesely o výkonu 51kw jsou údajně skutečně držáky (což se nedá kolikrát říct o zbytku auta), ale ta jízda s tím je pro důchodce a o nerva

Tonda
16. května • 16:27

Jezděte si ve svejch starejch popelnicích a nehodnotně něco, čemu nerozumíte. Jestli někdo říká, že 1.9 d je lepší než nové motory, je to ubožák :-D Chladí si zde své ego, které má pokleslé tím, že nemá na lepší nové auto. A vůbec nevím, co hodnotí majitelé starých vraků na fóru, kde se řeší vcelku nové vozy. ;-) A nezapomeň říct, že jinak jezdíš v nějakém novém fáru :-D

Pičulín
17. května • 5:18

Tonda ty seš ale blázen. Kdybych chtěl mám milion na nové auto ale proboha proč bych to dělal. narozdíl od tebe si za volantem nehoním brko a těch 170 co mi to jede mi vesele stačí, stejně jezdím max 130 po našich tankodromech a když chci, tak stálá 150 i do kopce no problem se spotřebou do sedmi litrů. Hele nevím čím jezdíš a jak moc často za volantem masturbuješ moje auto vynech, mám ho protože mi dobře slouží a ty si kupuj auta třeba po 20 000 km B-]

Antiautomat
16. května • 7:51

podobna skusenost s benzinakom. Mal som 1.6 55kW (papierovo, skutocny odhadujem na 60-65) a prave oslavil 300.000 (jazdi druhu ligu u druheho majitela, ten nan neda dopustit). Teraz mam 1.8 20v, ide na 200.000 a takisto pohoda, je tocivy, super zvuk a skvely pocit. Kolega si kupil polo v malom benzine a uz to bolo 3x v servise za pol roka. Sused maly HDi a prvu vaznejsiu opravu na rocnom auto ma uz za sebou (ked mi to rozpraval tak mi ho bolo popravde aj luto) To ze sa to rozsype po par km nie je dolezite, hlavne je ze pri jazde z kopca to ukazuje 4 litre spotrebu (ktora je razom automaticky povysena na oficialny udaj o papierovej kombinovanej) a do katalogu sa mozu pisat uplne nerealne veci. Mozno pri tych extremnych eko-runs, ktore sa vydavaju za oficialne denne spotreby ma ta moja kara spotrebu o liter vyssie, ale ked sa s tym zacne jazdit normalne, tak je ta spotreba velmi podobna. No a ked sa treba ponahlat, dokonca casto nizsia.No a na druhej strane, je to robene prave tak aby sa ro roz.... tesne po zaruke. Takze si tu vychvalovanu uspornost a kvazi ekologiu poriadne zaplatis. Vyrobcovia turboduchadiel si musia takisto zarobit, takze cim viac povinne vymenitelnych dielov to ma, tym lepsie, uplne spica je ked su diely a postupy specificke (najidealnejsie ked je to este skombinovane s uplne zbytocnou elektronikou naviac, kurvitkom naviac sa to musi cele predsa poistit) aby Ti to nebodaj nemohol vymenit nijaky normalny servis za normalnu cenu, ale aby Ti tam mohol znackovy servis mrdnut dvojnasobny repas za cenu z ktorej sa Ti budu panenky tocit pred ocami este pol roka po dvoch poslednych vyplatach, ktore si tam nechal. Este rok-dva som rozmyslal o vymene mojho pekaca za nieco novsie ale radsej s tym pockam, tieto experimenty nech plati niekto iny, ja to financovat nemienim, dal som si karu za par supov do skveleho poriadku a je na nu radost pozriet. Je sice nie najnovsieho (podotykam dost casto uplne odporneho) dizajnu, ale je jednoducha, spolahliva, hocijaku drobnost (ak nahodou treba) si opravim sam, je to proste jednoduchost (a tym aj spolahlivost), takze necham to urcite dojazdit. No a okrem toho, ma to zvuk a pocit z toho auta je jednoznacne lepsi, proste riadna strojovna s riadnymi hrncami a nie na skripec natiahnuty trapiaci sa turbovysavac, kde sa clovek boji poriadne sa do toho opriet aby nahodou nezbieral diely v kilometrovom okruhu. Skratka to ide do sraciek a klasicky automobilista, ktory chce poriadny kus auta, skratka velku hracku pre chlapa, je druh na vyhynutie.

Saj
16. května • 9:20

Spotřeba stejná?:) vtipné

Pilot
15. května • 21:52

.. měl již stařičký vtec-e od Hondy ....

Doporučujeme

Články odjinud