Renault 130 dCi Energy: Downsizing

Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 procent.

Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, který ve výrobním programu postupně nahradí dosavadní jednotku 1.9 dCi. Výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 % při srovnatelných výkonových parametrech.

Downsizing je v současnosti zaříkadlem motorářů, jejichž úkolem je vyvíjet výkonné motory s minimální spotřebou. Princip downsizingu spočívá ve výrazném snížení zdvihového objemu a případně i počtu válců. Shodných nebo vyšších výkonových parametrů je pak dosahováno přeplňováním, případně vyšším stupněm přeplňování, jedná-li se o náhradu již přeplňovaného motoru.

To však samo o sobě nestačí, proto se uplatňuje celá řada nových konstrukčních řešení, která přispívají k vyšší celkové účinnosti dokonalejším spalováním, minimalizací tření a veškerých dalších ztrát.

Renault svůj nový turbodiesel vybavil mimo jiné systémem Start/Stop, rekuperací kinetické energie, nízkotlakou recirkulací výfukových plynů EGR, variabilním systémem sání a inteligentním řízením elektrické sítě, jakož i chladicí a mazací soustavy.

Plnicí tlak turbodmychadla VGT byl oproti motoru 1.9 dCi zvýšen o 12 %, ale vstřikovací tlak systému common rail klesl ze 180 na 160 MPa. Nový motor je složen z 274 dílů, z nichž 75 % je nových. Převzaté díly se již osvědčily v motorech 2.0 dCi a V6 dCi.

Spotřeba pod 4,5 l/100 km

Zcela nový vznětový čtyřválec s kódovým označením R9M má při vrtání 80 mm a zdvihu 79,5 mm zdvihový objem 1598 cm3, z něhož poskytuje při kompresním poměru 15,4:1 nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 4000 min-1 a maximální točivý moment 320 N.m při 1750 min-1.

Jako první dostala nový motor 1.6 dCi modelová řada jednoprostorových vozů Scénic/Grand Scénic. Rodinné MPV se v kombinaci s optimalizovanými převody šestistupňové mechanické převodovky může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km (emise CO2 115 g/km). Motor samozřejmě splňuje aktuální emisní normu Euro 5 a je připraven pro budoucí limity Euro 6.

Renault bude nabízet motor 1.6 dCi, který je prvním členem nové rodiny spalovacích motorů Energy, pro své vozy nižší střední třídy, střední třídy a pro lehké užitkové vozy. V rámci aliance Renault-Nissan a strategické spolupráce s koncernem Daimler nalezne tato novinka uplatnění také v produktech japonské značky Nissan a stuttgartské automobilky.

Výrobu zajišťuje od poloviny dubna Renaultův závod Cléon v Normandii. Celkové náklady na realizaci projektu motoru Energy dCi 130 dosáhly 230 milionů eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 39 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 129 010 km
Cena: 144 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků