Renault 130 dCi Energy: Downsizing

Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 procent.

Renault uvádí na trh první vozy poháněné novým vznětovým motorem 1.6 dCi, který ve výrobním programu postupně nahradí dosavadní jednotku 1.9 dCi. Výrobce slibuje snížení spotřeby o 20 % při srovnatelných výkonových parametrech.

Downsizing je v současnosti zaříkadlem motorářů, jejichž úkolem je vyvíjet výkonné motory s minimální spotřebou. Princip downsizingu spočívá ve výrazném snížení zdvihového objemu a případně i počtu válců. Shodných nebo vyšších výkonových parametrů je pak dosahováno přeplňováním, případně vyšším stupněm přeplňování, jedná-li se o náhradu již přeplňovaného motoru.

To však samo o sobě nestačí, proto se uplatňuje celá řada nových konstrukčních řešení, která přispívají k vyšší celkové účinnosti dokonalejším spalováním, minimalizací tření a veškerých dalších ztrát.

Renault svůj nový turbodiesel vybavil mimo jiné systémem Start/Stop, rekuperací kinetické energie, nízkotlakou recirkulací výfukových plynů EGR, variabilním systémem sání a inteligentním řízením elektrické sítě, jakož i chladicí a mazací soustavy.

Plnicí tlak turbodmychadla VGT byl oproti motoru 1.9 dCi zvýšen o 12 %, ale vstřikovací tlak systému common rail klesl ze 180 na 160 MPa. Nový motor je složen z 274 dílů, z nichž 75 % je nových. Převzaté díly se již osvědčily v motorech 2.0 dCi a V6 dCi.

Spotřeba pod 4,5 l/100 km

Zcela nový vznětový čtyřválec s kódovým označením R9M má při vrtání 80 mm a zdvihu 79,5 mm zdvihový objem 1598 cm3, z něhož poskytuje při kompresním poměru 15,4:1 nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 4000 min-1 a maximální točivý moment 320 N.m při 1750 min-1.

Jako první dostala nový motor 1.6 dCi modelová řada jednoprostorových vozů Scénic/Grand Scénic. Rodinné MPV se v kombinaci s optimalizovanými převody šestistupňové mechanické převodovky může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,4 l/100 km (emise CO2 115 g/km). Motor samozřejmě splňuje aktuální emisní normu Euro 5 a je připraven pro budoucí limity Euro 6.

Renault bude nabízet motor 1.6 dCi, který je prvním členem nové rodiny spalovacích motorů Energy, pro své vozy nižší střední třídy, střední třídy a pro lehké užitkové vozy. V rámci aliance Renault-Nissan a strategické spolupráce s koncernem Daimler nalezne tato novinka uplatnění také v produktech japonské značky Nissan a stuttgartské automobilky.

Výrobu zajišťuje od poloviny dubna Renaultův závod Cléon v Normandii. Celkové náklady na realizaci projektu motoru Energy dCi 130 dosáhly 230 milionů eur.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek