to ještě jezdí po silnicích? :)
No jeje jezdí. V naší rodině máme 4 kousky, vlastně 3. Jednu jsem odstavil letos počátkem roku. Na toto auto nedám dopustit. V žádném jiném se mi nejezdí lépe. Konstrukčně jednoduché. Cokoli lze opravit doma. Půda plná dílů. Spolehlivost užasná. Nikdy mě nenechala stát. A že jsem toho snimi najezdil. Na toto auto budu vždy vzpomínat. Ještě že mám jednu výstavní schovanou do budoucna. :-)
hoď tady fotku :-) ať mi ukápne slza :-)
Také jednu vlastním. Je to pro mě srdeční záležitost. Je možné se s vámi blíže poznat a případně se podívat na ty vaše a zároveň vám mohu ukázat tu moji ? Děkuji za odpověď, s pozdravem Pavel
Můj táta koupil Dacii v roce 74 a to byla ještě doma, kdy rumun pouze smontoval dodané díly asi z Francie. Měli jsmeho do roku 1991. Pak si otec koupil jiné. Pak jsem to auto dostal já a jezdil s ním ... fakt bez poruch do roku cca 1995. A dodneška s nostalgií vzpomínám, jak jsem protáčel před holkama kola, což embečkáři nemohli :-)
to samé jsem chtěl napsat, i ty roky sedí, nebo že bych to napsal a nepamatoval si to... malinová červená to byla barvička :-))
Asi by stálo za doplnění, že v době kdy Renault "dvanáctku" do USA vyvážel nebodovalo v USA skoro žádné zahraniční auto, kromě VW Brouka, který bodoval především kvůli velmi silnému marketingu. Modlou tehdejšího američana bylo auto, která žralo 40 litrů na sto, brzdilo na dráze delší než souprava vlaku a v provedení pro 7 lidí bylo delší než autobus. Na tom se vlastně nic nezměnilo, jen je dnes snem každého američana pračka s kolečky, která za sebou tahá prodlužovák.
Blbost. V době aut, která známe z Bullita, tahle srágora prostě nemohla projít. Mimochodem, svezte se někdy nějakou roduvěrnou amerikou, třeba Cadillacem Eldorado s osmilitrem, abyste věděl o čem mluvíte.
Mam rad kdyz nekdo napise "Blbost, ..." a pak prakticky potvrdi to, co je napsano v prispevku na ktery reaguje
Sice úmyslně trochu přeháníš, ale v USA jsou prostě úplně jiné podmínky, pro nás někdy až nepochopitelné. My tady jsme zvyklí a naučení na skromné poměry a ve všech ohledech málo místa, tak se nám jiné poměry zdají divné až absurdní. A platí to i opačně.
Jasně, je to nadsázka, ale ten trend dnes v USA mi taky přijde podivný. Hitem jsou plug-in hybridy nebo SUV.Renault 12 byl na tehdejší ameriku malý, navíc myslím, že tehdy ještě nebylo v USA nařízeno používat pásy. Američané tehdy chtěli prostor, výjimkou v jejich autech nebyly dokonce takové věci jako otočná přední sedadla. Navíc silnice v USA umožňují (vlastně i dnes) vyrábět auta, která jsou velká (široká i dlouhá) a nemusí moc dobře brzdit ani zatáčet. Na druhou stranu byl Renault 12 daleko vepředu co se týče konstrukce náprav. V USA nebylo ještě v 80. letech výjimkou, že auta pro tamní trh měla zadní odpružení řešené listovými péry (reklama tehdy přesvědčovala američany, že toto řešení je mnohem lepší). Některé evropské a japonské automobilky které vyvážely do USA dokonce montovaly do modelů pro tamní trh listová pera na zadní nápravu, ačkoli evropská verze měla mnohem pokrokovější konstrukci.
Dáčku si dobře pamatuji byla pohodlná, sedadla pomalu jak někde v obýváku, ale její velká nevýhoda - slabina byla koroze a špatný přístup k jednotlivým částem zejména okolo motoru při opravách to nebylo nic moc.
Prima článek, také jsme kdysi měli jsme "dáčku", ve své době to byl pohodlný a krásný kočár (na ty možnosti, které u nás byly ...). Jen drobná poznámka pro autora: "Renomovaný časopis Road and Track si ztěžoval na ..." (schválně - kde je chybka?).
Stěžoval.
Dobrý den, děkuji za upozornění, kaji se a opravuji!
Road & Track
Oprava: ... také jsme kdysi měli "dáčku", ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.