Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Představitelé automobilky Renault se rozhodli postoupit s používáním jména Gordini ještě dále než dosud.

Před několika lety značka Renault oprášila z dějin motoristického sportu známé jméno Gordini, jež se proslavilo třeba v padesátých letech ve Formuli 1 a Renault je pozřel v roce 1969. V současnosti jsou ve verzích Gordini nabízeny modely Renault Twingo Gordini a Renault Wind Gordini (donedávna i Clio Gordini IV), které se však oproti standardním verzím odlišují snad jen typicky upraveným lakováním a dalšími detaily, jež se pokoušejí připomenout doby největší slávy jména Gordini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stávající modely Gordini: Wind, Twingo a již vyřazené Clio IV

To však zřejmě brzy skončí a jméno Gordini již bude vyhrazeno výhradně sportovním, „na závodní tratě orientovaným“ modelům, o čemž nás informoval nejvyšší muž Renaultu Carlos Tavares. Podle něj mají být v budoucnu emblémem Gordini označovány výhradně vozy se závodními rysy, jež se stanou „ultimativními“ verzemi standardních modelů z programu Renaultsport.

Renault

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Carlos Tavares uvedl: „Modely Renaultsport budou sportovní a Gordini sáhnou ještě dál. (Vozy) Gordini budou prodávány jako silniční verze závodních speciálů“. Jaké „závodní speciály“ měl Tavares na mysli, to ale zatím příliš jasné není…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků