Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Představitelé automobilky Renault se rozhodli postoupit s používáním jména Gordini ještě dále než dosud.
Renault - Gordini: spojení nově pouze pro závodní speciály

Před několika lety značka Renault oprášila z dějin motoristického sportu známé jméno Gordini, jež se proslavilo třeba v padesátých letech ve Formuli 1 a Renault je pozřel v roce 1969. V současnosti jsou ve verzích Gordini nabízeny modely Renault Twingo Gordini a Renault Wind Gordini (donedávna i Clio Gordini IV), které se však oproti standardním verzím odlišují snad jen typicky upraveným lakováním a dalšími detaily, jež se pokoušejí připomenout doby největší slávy jména Gordini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stávající modely Gordini: Wind, Twingo a již vyřazené Clio IV

To však zřejmě brzy skončí a jméno Gordini již bude vyhrazeno výhradně sportovním, „na závodní tratě orientovaným“ modelům, o čemž nás informoval nejvyšší muž Renaultu Carlos Tavares. Podle něj mají být v budoucnu emblémem Gordini označovány výhradně vozy se závodními rysy, jež se stanou „ultimativními“ verzemi standardních modelů z programu Renaultsport.

Renault

Renault Twingo Gordini: nyní i s dieselem

Carlos Tavares uvedl: „Modely Renaultsport budou sportovní a Gordini sáhnou ještě dál. (Vozy) Gordini budou prodávány jako silniční verze závodních speciálů“. Jaké „závodní speciály“ měl Tavares na mysli, to ale zatím příliš jasné není…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků