Řekové nemají na benzín, kupují jízdní kola

Řekové začínají čím dál více používat jízdní kola místo automobilů. Důvodem je hospodářská recese, která vedla k výraznému nárůstu nezaměstnanosti a zhoršila životní úroveň milionů lidí. Dalším důvodem je růst ceny pohonných hmot.

Počet osobních automobilů na řeckých silnicích se podle vládních statistických údajů v každém z uplynulých dvou let propadl o více než 40 procent. Motoristé se nyní potýkají s vysokými náklady na silniční poplatky, pohonné hmoty i opravy.

Prodej jízdních kol se loni zvýšil zhruba o čtvrtinu na více než 200 tisíc kusů. Počet prodejen cyklistického zboží se rychle zvyšuje. „Vynořují se jako houby po dešti,“ uvedl jeden z výrobců jízdních kol. „Lidé, kteří se nikdy o cyklistiku nezajímali, si nyní kupují jízdní kola,“ dodal.

Atény již kvůli zvýšenému zájmu o cyklistiku začaly pracovat na programu pro půjčování jízdních kol. Podobné programy již fungují v některých jiných evropských městech, například v Paříži. Cyklisty od jízdy po Aténách neodrazuje ani nedostatečná infrastruktura či kopcovitý terén, napsala agentura Reuters.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků