| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

| Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Dva elektromotory dohromady dávají 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m. Vůz váží 1,1 tuny, na stovce je za 2,25 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Dva elektromotory dohromady dávají 500 kW (680 koní) a točivý moment 650 N.m. Vůz váží 1,1 tuny, na stovce je za 2,25 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Základem speciálu I.D. R je platforma MEB, určená pro budoucí sériové elektromobily koncernu Volkswagen. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Základem speciálu I.D. R je platforma MEB, určená pro budoucí sériové elektromobily koncernu Volkswagen. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Samotný Dumas se prý v rámci prezentace s vozem setkal vůbec poprvé, s Pikes Peakem už ale měl bohaté zkušenosti. Celkem tady vyhrál už čtyřikrát. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Samotný Dumas se prý v rámci prezentace s vozem setkal vůbec poprvé, s Pikes Peakem už ale měl bohaté zkušenosti. Celkem tady vyhrál už čtyřikrát. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

K vývoji elektrického speciálu I.D. R, který jsem si koncem dubna prohlédnul v rámci světové premiéry ve Francii, přitom potřeboval pouhých osm měsíců, a to začínal na čistém listu papíru. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

K vývoji elektrického speciálu I.D. R, který jsem si koncem dubna prohlédnul v rámci světové premiéry ve Francii, přitom potřeboval pouhých osm měsíců, a to začínal na čistém listu papíru. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Porazil tak nejenom všechny letošní účastníky, ale také přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba se spalovacím Peugeotem 208 T16 (3,2 litru twin-turbo, 644 kW), který potřeboval 8:13,878. Tým Volkswagen Motorsport jako první výsledný čas stlačil pod osm minut. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Porazil tak nejenom všechny letošní účastníky, ale také přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba se spalovacím Peugeotem 208 T16 (3,2 litru twin-turbo, 644 kW), který potřeboval 8:13,878. Tým Volkswagen Motorsport jako první výsledný čas stlačil pod osm minut. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Celkem 156 zatáček zvládnul Romain Dumas projet za 7:57,148. O minutu rychleji, než jaký byl původně stanovený cíl! | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Celkem 156 zatáček zvládnul Romain Dumas projet za 7:57,148. O minutu rychleji, než jaký byl původně stanovený cíl! | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Letošní ročník závodu Pikes Peak International Hill Climb je za námi. Den D, kdy všechna vozidla postupně vrazila na trať a týmy zúročily měsíce příprav, proběhnul včera a měl a překvapivý výsledek. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Letošní ročník závodu Pikes Peak International Hill Climb je za námi. Den D, kdy všechna vozidla postupně vrazila na trať a týmy zúročily měsíce příprav, proběhnul včera a měl a překvapivý výsledek. | Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak
 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak
 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak
 | Volkswagen I.D. R Pikes Peak
19
Fotogalerie

Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl je jednoduchý: Pokořit rekord elektromobilů. Půjdou ale ještě dál?

Divize Volkswagen Motorsport si zarezervovala Severní smyčku pro sérii exkluzivních testů na začátek května příštího roku. Hlavním cílem má být vytvoření nového rekordu mezi elektrickými vozy a předznamenat tak příchod prvních elektromobilů Volkswagen na trh. Rodina vozů I.D půjde do výroby někdy ve třetím čtvrtletí roku 2019 a není lepší testovací ten program, než ten zahrnující i motorsport.

Zbraní pro tento rekord by se měl stát závodní speciál I.D R, který v letošním roce zajel absolutní rekord na coloradské trati Pikes Peak. Podle britského Autocaru by však cíl testování nemusel být jen o překonávání času elektromobilů, ale i o tom pokořit rekord absolutní, který zatím drží Porsche se speciálem 919 Hybrid Evo.

Současný rekord elektromobilů na Nürburgringu drží čínský Nio EP9 s časem 6:45.90. Rekord absolutní patří již zmíněnému 919 Hybrid Evo s časem 5:11.54. „Jsme teprve ve fázi příprav, ale už na simulátorech jsme viděli časy pod pět a půl minuty“, řekl zasvěcený člověk z Volkswagen Motorsport časopisu Autocar.

Závodní speciál Volkswagenu má samozřejmě velký potenciál, rekord na Pikes Peak doslova rozprášil. Bude ale jeho výkon stačit na speciálně vyladěné Porsche, které dobývalo první příčky v Le Mans? Odpověď se dozvíme již brzy.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud