Reklama už dobyla naše televize, noviny, počítačové monitory i mobilní telefony – a nyní si hledá cestu do aut. Mnichovská automobilka BMW oznámila, že pracuje na projektu, který by zobrazoval reklamní sdělení na základě aktuální polohy vozu a destinace zadané v navigaci.
Projekt se oficiálně jmenuje „virtuální tržiště budoucnosti“ a BMW ho už testuje v prototypu řady 7.
Jako příklad využití firma uvádí například informace o volných parkovacích místech, ale také o slevách či službách v okolí cílové destinace. Reklama by se měla zobrazovat na displeji komunikačního a zábavního systému iDrive.
Systém nevyžaduje na straně auta žádné nové technologie: poloha vozu je známa díky satelitní navigaci a o doručení reklamního sdělení se postará palubní internetové připojení BMW ConnectedDrive.
Řidiči údajně dostanou možnost nastavit systém tak, aby zobrazoval jen ta reklamní sdělení, která je opravdu zajímají. Jak ale ví každý, kdo se někdy pokoušel odhlásit nevyžádané e-mailové newslettery, v praxi to může být mnohem komplikovanější...