Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjel ho Tomáš Enge

Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4

Společnost Reiter Engineering připravující závodní speciály Lamborghini a nově i Chevrolet Camaro rozšířila svou působnost o další automobil. Nyní firma vyvíjí závodní KTM X-Box GT4 a za vývojem z velké části stojí český závodník Tomáš Enge, který hledá především optimální nastavení celého auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál pro kategorii GT4 by mohl konkurovat i vozům z vyšších tříd, myslí si český závodník Tomáš Enge, který pomáhá s vývojem vozů týmu Reiter Engineering

První test nového auta provedl úpravce na italském okruhu Adria a Tomáš Enge byl z chování vozu přímo nadšený. „Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“ napsal na svých stránkách k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Video | Fascinace | Sport

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Základem vozu je původní karbonový monokok, na který byl přidělán bezpečnostní rám a také aerodynamická kapotáž. Vzhled vozu se tak proti sériovému otevřenému roadsteru dost změnil. Motor zůstal svým způsobem původní a jedná se o jednotku 2.0 TFSI od Audi, která nyní produkuje asi 350 koní.

Původní manuální převodovka byla nahrazena speciální sekvenční s řazením pod volantem a Reiter Engineering nasadil i odlehčená kola a větší brzdy z modelu Gallardo GT3.

Video | Premiéry | Sportovní auta | Porsche | Ženeva 2015

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Podle Engeho je velkým plusem nového modelu KTM X-Box GT4 v úpravě od Reiter Engineering poměr mezi hmotností a výkonem, výborná ovladatelnost a relativně nízké náklady na údržbu a provoz.

„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také vytrvalostní závody,“ řekl mimo jiné k novému vozu Enge. Český závodník se domnívá, že efektivita motoru a pomalé opotřebení pneumatik a brzd by mohly pomoci modelu GT4 konkurovat i některým vozům z vyšších kategorií.

foto: Reiter Engineering

Následující kapitola
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 63 325 km
Cena: 385 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků