Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjel ho Tomáš Enge

Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4

Společnost Reiter Engineering připravující závodní speciály Lamborghini a nově i Chevrolet Camaro rozšířila svou působnost o další automobil. Nyní firma vyvíjí závodní KTM X-Box GT4 a za vývojem z velké části stojí český závodník Tomáš Enge, který hledá především optimální nastavení celého auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál pro kategorii GT4 by mohl konkurovat i vozům z vyšších tříd, myslí si český závodník Tomáš Enge, který pomáhá s vývojem vozů týmu Reiter Engineering

První test nového auta provedl úpravce na italském okruhu Adria a Tomáš Enge byl z chování vozu přímo nadšený. „Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“ napsal na svých stránkách k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Video | Fascinace | Sport

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Základem vozu je původní karbonový monokok, na který byl přidělán bezpečnostní rám a také aerodynamická kapotáž. Vzhled vozu se tak proti sériovému otevřenému roadsteru dost změnil. Motor zůstal svým způsobem původní a jedná se o jednotku 2.0 TFSI od Audi, která nyní produkuje asi 350 koní.

Původní manuální převodovka byla nahrazena speciální sekvenční s řazením pod volantem a Reiter Engineering nasadil i odlehčená kola a větší brzdy z modelu Gallardo GT3.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Porsche | Ženeva 2015

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Podle Engeho je velkým plusem nového modelu KTM X-Box GT4 v úpravě od Reiter Engineering poměr mezi hmotností a výkonem, výborná ovladatelnost a relativně nízké náklady na údržbu a provoz.

„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také vytrvalostní závody,“ řekl mimo jiné k novému vozu Enge. Český závodník se domnívá, že efektivita motoru a pomalé opotřebení pneumatik a brzd by mohly pomoci modelu GT4 konkurovat i některým vozům z vyšších kategorií.

foto: Reiter Engineering

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků