Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjel ho Tomáš Enge

Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4

Společnost Reiter Engineering připravující závodní speciály Lamborghini a nově i Chevrolet Camaro rozšířila svou působnost o další automobil. Nyní firma vyvíjí závodní KTM X-Box GT4 a za vývojem z velké části stojí český závodník Tomáš Enge, který hledá především optimální nastavení celého auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál pro kategorii GT4 by mohl konkurovat i vozům z vyšších tříd, myslí si český závodník Tomáš Enge, který pomáhá s vývojem vozů týmu Reiter Engineering

První test nového auta provedl úpravce na italském okruhu Adria a Tomáš Enge byl z chování vozu přímo nadšený. „Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“ napsal na svých stránkách k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Video | Fascinace | Sport

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Základem vozu je původní karbonový monokok, na který byl přidělán bezpečnostní rám a také aerodynamická kapotáž. Vzhled vozu se tak proti sériovému otevřenému roadsteru dost změnil. Motor zůstal svým způsobem původní a jedná se o jednotku 2.0 TFSI od Audi, která nyní produkuje asi 350 koní.

Původní manuální převodovka byla nahrazena speciální sekvenční s řazením pod volantem a Reiter Engineering nasadil i odlehčená kola a větší brzdy z modelu Gallardo GT3.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Porsche | Ženeva 2015

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Podle Engeho je velkým plusem nového modelu KTM X-Box GT4 v úpravě od Reiter Engineering poměr mezi hmotností a výkonem, výborná ovladatelnost a relativně nízké náklady na údržbu a provoz.

„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také vytrvalostní závody,“ řekl mimo jiné k novému vozu Enge. Český závodník se domnívá, že efektivita motoru a pomalé opotřebení pneumatik a brzd by mohly pomoci modelu GT4 konkurovat i některým vozům z vyšších kategorií.

foto: Reiter Engineering

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků