Registrace v Česku? Podle ředitele Basseta nevypovídají o skutečnosti

„Automobilový trh v Česku se jeví poměrně stabilní v porovnání s rokem 2011,“ takto zahájil své hodnocení loňského roku na tiskové konferenci Renaultu a Dacie Eric Basset, generální ředitel společnosti Renault ČR. „Ovšem to je jen na první pohled. Je to jinak!“

„Je to všechno deformováno. Protože zhruba sedm a půl procenta vozů se v ČR nikdy neprodá. Ty vozy se v Česku zaregistrují a pak jdou ven, do ciziny. To znamená, že český trh se loni výrazně propadl.“

A temperamentní francouzský ředitel, který nastoupil do své funkce u nás před několika měsíci a má na starosti Renault také na Slovensku a v Maďarsku, pokračoval stejně ostře.

„Je to vidět třeba u Volkswagenu a Hyundaie. Reálná čísla – podle mého názoru – neodpovídají tomu, co vidím na českém trhu.“

Na kontrolní otázku AutoRevue po skončení tiskové konference, zdali se pan ředitel opravdu nespletl a myslel to vážně, když zmínil Hyundai, jehož ředitel Vošický je u nás známý jako velký kritik systému registrací, a toho, že se u nás se statistikami „čaruje“, řekl: „Ano, Hyundai jsem zmínil.“

A ředitel Basset svoji úvahu na téma registrací zakončil slovy, že český trh s osobními vozy podle něho loni reálně poklesl o osm procent. Byť se oficiálně jeví, že tomu tak není a že vysledky budou obdobné těm loňským.

„Vycházím z toho, že trh s užitkovými vozy klesl o 11 procent. Tohle číslo bylo oficiální. Trh s osobními vozy – vzhledem k tomu, co jsem zmínil o registracích - na tom bude podobně.“    
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků