Registrace v Česku? Podle ředitele Basseta nevypovídají o skutečnosti

„Automobilový trh v Česku se jeví poměrně stabilní v porovnání s rokem 2011,“ takto zahájil své hodnocení loňského roku na tiskové konferenci Renaultu a Dacie Eric Basset, generální ředitel společnosti Renault ČR. „Ovšem to je jen na první pohled. Je to jinak!“

„Je to všechno deformováno. Protože zhruba sedm a půl procenta vozů se v ČR nikdy neprodá. Ty vozy se v Česku zaregistrují a pak jdou ven, do ciziny. To znamená, že český trh se loni výrazně propadl.“

A temperamentní francouzský ředitel, který nastoupil do své funkce u nás před několika měsíci a má na starosti Renault také na Slovensku a v Maďarsku, pokračoval stejně ostře.

„Je to vidět třeba u Volkswagenu a Hyundaie. Reálná čísla – podle mého názoru – neodpovídají tomu, co vidím na českém trhu.“

Na kontrolní otázku AutoRevue po skončení tiskové konference, zdali se pan ředitel opravdu nespletl a myslel to vážně, když zmínil Hyundai, jehož ředitel Vošický je u nás známý jako velký kritik systému registrací, a toho, že se u nás se statistikami „čaruje“, řekl: „Ano, Hyundai jsem zmínil.“

A ředitel Basset svoji úvahu na téma registrací zakončil slovy, že český trh s osobními vozy podle něho loni reálně poklesl o osm procent. Byť se oficiálně jeví, že tomu tak není a že vysledky budou obdobné těm loňským.

„Vycházím z toho, že trh s užitkovými vozy klesl o 11 procent. Tohle číslo bylo oficiální. Trh s osobními vozy – vzhledem k tomu, co jsem zmínil o registracích - na tom bude podobně.“    
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků