Registrace aut v srpnu: Renault v minusu, u Bentley růst o 300 %

S jásáním ekonomů, že se ekonomika v Česku zvedá ze dna, příliš nekorespondují strohá čísla registrací nových vozů za měsíc srpen.

Zatímco v sedmém měsíci se registrovalo výrazně víc vozů než v předešlých obdobích, srpen je opět ve znamení silného poklesu.

Konkrétně to znamená, že za srpen 2013 registry zaznamenaly 11 595 kusů, zatímco vloni ve stejném měsíci to bylo 13 193 aut. Vezmeme-li v úvahu, že loňský rok byl u nás i v Evropě jak pro ekonomiku, tak pro automobilový průmysl špatný, jsou letošní srpnové údaje varovné.

Zajímavosti | Statistiky | Byznys

Evropský trh s auty: Nejmenší výkyvy má Polsko, ČR a Švýcarsko

Propad o 1598 nových automobilů (vyjádřeno v procentech – minus 12,11 %) není povzbudivý ani s vědomím, že se jedná o srpen, tedy období, kdy se auta v Česku obecně moc neprodávají.

Až na dvě značky v českém TOP 10 se všechny automobilky propadly. Někdo neznatelně (Peugeot o necelé dvě desetiny procenta), někdo výrazně (Renault o více než 50 procent). Jásot zněl zcela jistě ze showroomů Seatu – španělská značka si polepšila proti srpnu 2012 bezmála o 100 procent! Rumunská francouzská Dacia sice neposkočila v pořadí nahoru, dokonce po čase klesla pod mateřský Renault, ale v procentech je na tom za letošní srpen o více než 41 procent lépe.

TOP 10 značek v srpnu 2013

1. Škoda 3432 (-3,92 %)
2. Hyundai 1152 (-1,37 %)
3. Volkswagen 931 (-19,48 %)
4. Ford 636 (-30,64 %)
5. Kia 540 (-18,92 %)
6. Peugeot 521 (-0,19 %)
7. Seat 489 (+94,5 %)
8. Renault 449 (-54,14 %)
9. Dacia (+41,64 %)
10. Citroën 376 (-25,84 %)

Renault vykázal o několik set registrací méně, což se na hospodaření zastoupení i jednotlivých prodejců určit výrazně podepíše. Ani Ford, jehož model Focus je letos nejprodávanějším automobilem na světě, neměl důvod k radosti. Výsledek minus 281 aut oproti srpnu 2012 znamená, že se stále více vzdaluje první trojici, kde v uplynulých dvaceti letech hrál po většinu času prim, maximálně druhé housle.

Z první desítky se nedařilo dvěma luxusním značkám – Audi a BMW. Domácí Škoda je uprostřed pelotonu.

Pořadí v srpnu 2013 podle propadu v kusech

1. Renault -530 vozů
2. Ford -281 vozů
3. Volkswagen -211 vozů
4. Audi -166 vozů
5. Škoda -140 vozů
6. Citroën -131 vozů
7. Kia -126 vozů
8. BMW -100 vozů
9. Chevrolet -51 vozů
10. Nissan -43 vozů

Ale aby nebyly jen smutné statistiky, někteří měli k přípitku důvod. Seat vykázal o 237 vozů více, Dacia o 122. Na třetím místě v růstu v absolutních číslech je v srpnu překvapivě Volvo, to si proti loňsku polepšilo o 20 aut (plus 34,48 %).
V procentuálním vyjádření se do kladných čísel moc značek nedostalo, přesto výjimky najdeme.

Velké skoky však způsobuje fakt, že se většinou jedná o nárůsty v jednotlivých kusech. Pouhých pět nových Ferrari může za to, že italský výrobce mohl vykázat nárůst o 150 procent (plus tři auta). Podobně jako Lada, které poskočila o 83,33 procenta (pět vozů navíc). 28 nových Porsche se zasloužilo o 33,33% růst německé prémiové značky (+ 7 aut).

Procentuální rekordmanem srpna je značka Bentley. Čtyři registrované automobily představovaly nárůst o tři kusy, tedy o 300 procent.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků