Registr vozidel se po plánovaném výpadku už vůbec nespustil

Na některých pracovištích registru vozidel se tvořily fronty čekajících lidí poté, co systém v celé republice zkolaboval. Lidé po marném čekání většinou odcházeli.

Nový registr vozidel ráno zkolaboval po zhruba hodinovém provozu kvůli technickému výpadku. Systém měl být dnes spuštěn po přechodu ze správy ministerstva vnitra na resort dopravy. Zatím není jasné, jak dlouho bude mimo provoz.

V Ostravě čekalo ráno kvůli technickému výpadku na novém registru vozidel na vyřízení svých požadavků asi 40 klientů. „Více se nám jich do čekárny nevejde a museli jsme proto pozastavit výdej lístků s pořadovými čísly,“ řekla mluvčí magistrátu Andrea Vojkovská. Podle ní ministerstvo dopravy už od ranních hodin opakovaně ujišťuje magistrát o tom, že systém bude v nejbližší době zprovozněn.

Pracovníci registrů v libereckém kraji se objednané klienty snažili o výpadku informovat. „Měli jsme i žadatele objednané přes SMS, ty jsme obvolávali, aby nechodili,“ řekla mluvčí jabloneckého magistrátu Markéta Hozová. Někteří lidé z úřadu odešli, jiní odevzdaně vyčkávali, zda se systém podaří spustit.

V Brně si lidé berou pořadová čísla, podle nichž se budou vyřizovat žádosti po spuštění systému. Termín spuštění nelze zatím odhadnout, řekl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. „Číselný pořadník bude platit, až se systém spustí. I kdyby to mělo být třeba následující den,“ řekl Žára.

Registr prošel plánovanou odstávkou v minulém týdnu, kdy se do něj z evidence ministerstva vnitra převedlo 14,5 milionu záznamů o 7,5 milionu vozidel, které jezdí po českých silnicích. Náklady na převod činily 47 milionů Kč za tvorbu počítačové aplikace a za nákup výpočetní techniky. Celkem v Česku existuje 206 míst, kde je možné vozidla registrovat. Dnešní výpadek se nevyhnul žádnému z nich.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků