Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Představitelé regionu kolem města Rennes podepsali v roce 2010 národní chartu o rozvoji nabíjecí infrastruktury pro elektrické a hybridní vozy a dále dohodu o partnerství mezi regionem a skupinou PSA Peugeot Citroën zaměřenou na vyzkoušení nových možností využití vozidel s elektrickým pohonem. 5. října učinil region Rennes první krok v plánu na vytvoření sítě nabíjecích stanic pro vozy s elektrickým pohonem.

Síť tvoří sedm stanic, z toho dvě určené pro rychlé nabíjení, každá s jednou zásuvkou pro rychlé a jednou pro pomalé nabíjení, a pět stanic pro pomalé nabíjení, každá se dvěma zásuvkami. Celkově jde tedy o čtrnáct přípojek.
 
Udržení a rozvoj místního automobilového průmyslu je pro ekonomii regionu Rennes a pro celou Bretaň životně důležité. Region Rennes se v rámci podpory změn profilu automobilové výroby rozhodl vstoupit do regionálního partnerství „Véhicule Vert Bretagne“ („Bretaňský zelený vůz“), jehož cílem je učinit z regionu průkopníka v bezemisní mobilitě v Bretani.
Region Rennes chce v rámci tohoto partnerství podporovat rozvoj využití vozů s elektrickým pohonem a připravil za tímto účelem akční plán zahrnující několik klíčových bodů.

14. června 2011 podepsali představitelé Bretaňského kraje smlouvu o partnerství se skupinou PSA Peugeot Citroën, jejímž účelem je otestování nových způsobů využití vozidel s elektrickým pohonem. Cílem je stanovit podmínky proveditelnosti a ekonomické životaschopnosti využití vozů s elektrickým pohonem pro jejich udržitelný rozvoj. Filozofie testování odráží následující paradox: vůz s elektrickým pohonem je omezen svým dojezdem, ale přitom musí najet mnoho kilometrů, aby byl stejně cenově efektivní jako tradiční automobil se spalovacím motorem. Jedním z řešení je znásobit počet uživatelů jednoho vozu. Testy se proto zaměřují na nejrůznější formy sdílení vozů, tzv. car-sharingu. Plán také zahrnuje analýzu využití nabíjecích stanic.

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků