Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Představitelé regionu kolem města Rennes podepsali v roce 2010 národní chartu o rozvoji nabíjecí infrastruktury pro elektrické a hybridní vozy a dále dohodu o partnerství mezi regionem a skupinou PSA Peugeot Citroën zaměřenou na vyzkoušení nových možností využití vozidel s elektrickým pohonem. 5. října učinil region Rennes první krok v plánu na vytvoření sítě nabíjecích stanic pro vozy s elektrickým pohonem.

Síť tvoří sedm stanic, z toho dvě určené pro rychlé nabíjení, každá s jednou zásuvkou pro rychlé a jednou pro pomalé nabíjení, a pět stanic pro pomalé nabíjení, každá se dvěma zásuvkami. Celkově jde tedy o čtrnáct přípojek.
 
Udržení a rozvoj místního automobilového průmyslu je pro ekonomii regionu Rennes a pro celou Bretaň životně důležité. Region Rennes se v rámci podpory změn profilu automobilové výroby rozhodl vstoupit do regionálního partnerství „Véhicule Vert Bretagne“ („Bretaňský zelený vůz“), jehož cílem je učinit z regionu průkopníka v bezemisní mobilitě v Bretani.
Region Rennes chce v rámci tohoto partnerství podporovat rozvoj využití vozů s elektrickým pohonem a připravil za tímto účelem akční plán zahrnující několik klíčových bodů.

14. června 2011 podepsali představitelé Bretaňského kraje smlouvu o partnerství se skupinou PSA Peugeot Citroën, jejímž účelem je otestování nových způsobů využití vozidel s elektrickým pohonem. Cílem je stanovit podmínky proveditelnosti a ekonomické životaschopnosti využití vozů s elektrickým pohonem pro jejich udržitelný rozvoj. Filozofie testování odráží následující paradox: vůz s elektrickým pohonem je omezen svým dojezdem, ale přitom musí najet mnoho kilometrů, aby byl stejně cenově efektivní jako tradiční automobil se spalovacím motorem. Jedním z řešení je znásobit počet uživatelů jednoho vozu. Testy se proto zaměřují na nejrůznější formy sdílení vozů, tzv. car-sharingu. Plán také zahrnuje analýzu využití nabíjecích stanic.

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků