Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Dálniční síť se letos zvětší jen o 15 kilometrů. Stavět se ovšem začne 140 kilometrů nových autostrád.

Po více než deseti letech se letos na konci léta podaří propojit současný konec dálnice D11 s obchvatem Hradce Králové. To se ale stane jediným důležitějším počinem ve snaze o dobudování páteřní dálniční sítě v České republice.

Ředitelství silnic a dálnic sice plánuje dokončit další tři rozestavěné dálniční úseky, ale vesměs jde jen o krátké úseky, které (i se zmiňovaný hradeckým) měří dohromady jen šestnáct kilometrů.

Dva úseky začnou motoristům sloužit na dálnici D3. Jde o část mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a také o část obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným. Zde by se měla páska stříhat na podzim.

Posledním místem, kde se objeví značka označující dálniční komunikaci, je prodloužení D4 u Příbrami. Otevření se chystá na září.

ŘSD ovšem slibuje, že v dalších letech bude situace výrazně lepší. Poté, co se v roce 2016 začalo stavět intenzivněji než dříve, měli by stavbaři nastoupit na 140 dalších kilometrů budoucích autostrád.

Zřejmě nejpozitivnější informací pro řidiče v letošním roce je tedy zatím to, že nebudou potřebovat dálniční známku na celkem 111 kilometrech úseků, které vedou v blízkosti měst.

Kupón nebudou muset mít ti, kteří například pojenou po pražském okruhu od dálnice D7 až ke sjezdu na Barrandov, na dálnici D5 u Berouna, na stejné dálnici u Plzně, na dálnici D8 u Ústí nad Labem nebo na dálnici D 35 u Olomouce. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků