Ředitelství silnic a dálnic chce znovu nastartovat zanedbanou přípravu

Co mají společného dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem, rychlostní silnice R35, dálniční obchvat Českých Budějovic, D11 za Hradcem Králové, pražský okruh do Běchovic a karlovarská R6? Nejsou připraveny k zahájení výstavby, přesněji příprava v minulých letech uvázla na mrtvém bodě. Dnes se to ukazuje jako velký problém.

Rozpočtové období Evropské unie se chýlí ke konci a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zoufale hledá jakýkoli projekt pro utracení peněz z evropských fondů. Nemá ale téměř na výběr. Politici se v minulých letech soustředili na rozestavěná díla, kde byla reálná vyhlídka brzkého střihání pásky.

Projektování, výkup pozemků, získávání územních rozhodnutí a podobné činnosti je tolik nelákaly. Proto dnes ve snaze o umístění evropských peněz přicházejí na řadu i nápady typu výměny svodidel na dálnicích za miliardu korun.

„Je to paradox, ale v letech, kdy byly na výstavbu historicky největší peníze, na přípravu byly zcela minimální částky. Příprava je přitom dlouhodobý proces, který trvá léta,“ říká šéf ŘSD David Čermák.

Klepněte pro větší obrázek

On a jeho lidé se nyní snaží dohnat, co se dá. Na letošní rok chystají nebývalou dávku soutěží na projekční a inženýrské činnosti. Nejde přitom jen o současné rozpočtové období unie, je třeba připravit stavby pro nový operační program doprava pro léta 2014 až 2020.

Na přípravu staveb dá proto ŘSD letos 2,5 miliardy, o miliardu více než loni.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků