Ředitelé Škody, Hyundaie a Fordu o Autosalonu 2013: přetrvávají rozpaky

Kde jsou ty časy, kdy brněnský Autosalon byl zařazen v kalendáři OICA a patřil k nejrespektovanějším veletrhům automobilů a přidružených oborů na světě, kdy tu nechyběla snad jediná značka. To už ale neplatí. Oficiální stánky zde letos představily jen tři automobilky – Škoda, Hyundai a Ford. Proč Brno „netáhne“, na to jsme se zeptali jejich ředitelů.

Každému jsme položili dvě otázky: 1. Co si myslíte o slabé účasti vystavovatelů v Brně? 2. Co přinesla účast v Brně vám?

PETR PEČENKA.jpg

Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto ČR

1. Vlažný zájem ostatních značek je asi způsoben celkovou situací na evropském automobilovém průmyslu. Nový termín brněnského Autosalonu byl podle mého zvolen správně, shodla se na něm v anketě většina importérů. Ačkoli se nejedná o světovou výstavu, jakou je Ženeva nebo Paříž, nabízí všem hráčům na trhu jedinečnou možnost představit
novinky modelového portfolia.

Osobně jsem se byl v Brně podívat i o víkendu a zájem byl obrovský. V naší expozici nebylo možné takřka projít, testovací jízdy byly obsazené, dokonce jsme prostřednictvím Škoda Finance na přání zákazníků připravili několik stovek kalkulací na financování našich vozů.

Osobně bych myšlenku domácího veletrhu nezatracoval. Na druhé straně je nevyhnutelné, aby pořadatelé důkladně zanalyzovali důvody poklesu zájmu vystavovatelů a přijali opatření, která pomohu rozšířit jejich počet. Automobilový průmysl patří k tomu nejlepšímu, co u nás máme. Statisíce lidí je přímo nebo nepřímo zapojeno do vývoje, výroby, subdodávek nebo služeb pro automotive. Ti všichni si zaslouží výstavu důstojnějších parametrů, než byl letošní ročník.

2. Naším záměrem bylo nabídnout možnost seznámit se s modely značky Škoda, což se skvěle podařilo. V národní premiéře jsme představili vůz Škoda Octavia Combi, náš nejnovější model, zároveň jsme zahájili prodej modelu OctaviaCombi s pohonem 4x4. Nechybělo celé modelové portfolio značky Škoda včetně nedávno uvedeného modelu Rapid.

VLADIMÍR VOŠICKÝ.jpg

Vladimír Vošický, generální ředitel Hyundai Motor Czech

1. Letošní autosalon ukázal opravdový stav automobilové branže v České republice. Neúčast většiny automobilových značek jasně svědčí o tom, že jejich skutečné prodeje a realizované
obchodní výsledky odpovídají vykazovaným samoregistracím a že trh v České republice je na tom ještě hůře než pět měsíců trvající pokles prodejů dokumentovaný statistikami.

Letošní autosalon, jako možnost srovnání špičkových automobilů Hyundai s konkurencí, také předčil naše očekávání v počtu návštěvníků autosalonu, kteří měli obrovský zájem o naši expozici a testovací jízdy s našimi vozy.

2. Autosalon nám přinesl jasné potvrzení toho, že ve srovnání s dříve úspěšnými domácími či zahraničními značkami je nabídka všestranně nejlepších vozů Hyundai jedinou volbou českých řidičů.

JAN LAUBE.jpg

Jan Laube, generální ředitel Ford Motor ČR

1. Brno přineslo zajímavý pohled na tuto rádoby výstavu. Slabá účast značek je zklamáním, ale samozřejmě každý se rozhoduje dle svých aktuálních možností a představ. Překvapením byla vysoká návštěvnost, ještě nemám přesná čísla, ale o víkendu tam bylo opravdu hodně lidí.

Myslím, že BVV čeká spousta práce, aby přesvědčila a motivovala výrobce a dovozce k jejich hojnější účasti. Je jasné, že s účastí pouze tří značek to nemá žádnou budoucnost.

2. Pro nás bylo dobré, že se návštěvníci výstavy hodně zajímali o auta, rozhodovali se o nákupu a nakupovali. Takže z tohoto pohledu naprostá spokojenost, byla to prodejní výstava, což jsme historicky nikdy nezažili. Tím, že bylo značek méně, byla zase naopak větší šance zaujmout.

My jsme představili naše nové modely Ford B-Max, Kuga a Fiesta. Premiéru na českém trhu měla Fiesta ST+ a současně se na místě hned prodala. Byli jsme jediní, kdo vystavoval užitkové vozy, tedy náš nový Transit Custom a osobní verzi Tourneo Custom. O tato auta byl opravdu nebývalý zájem. Mám dobrý pocit, že se nám podařilo to „málo“ maximálně využít k prezentaci značky Ford a představení naší nové modelové řady jinou formou.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud