Ředitelé Škody, Hyundaie a Fordu o Autosalonu 2013: přetrvávají rozpaky

Kde jsou ty časy, kdy brněnský Autosalon byl zařazen v kalendáři OICA a patřil k nejrespektovanějším veletrhům automobilů a přidružených oborů na světě, kdy tu nechyběla snad jediná značka. To už ale neplatí. Oficiální stánky zde letos představily jen tři automobilky – Škoda, Hyundai a Ford. Proč Brno „netáhne“, na to jsme se zeptali jejich ředitelů.

Každému jsme položili dvě otázky: 1. Co si myslíte o slabé účasti vystavovatelů v Brně? 2. Co přinesla účast v Brně vám?

Klepněte pro větší obrázek

Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto ČR

1. Vlažný zájem ostatních značek je asi způsoben celkovou situací na evropském automobilovém průmyslu. Nový termín brněnského Autosalonu byl podle mého zvolen správně, shodla se na něm v anketě většina importérů. Ačkoli se nejedná o světovou výstavu, jakou je Ženeva nebo Paříž, nabízí všem hráčům na trhu jedinečnou možnost představit
novinky modelového portfolia.

Osobně jsem se byl v Brně podívat i o víkendu a zájem byl obrovský. V naší expozici nebylo možné takřka projít, testovací jízdy byly obsazené, dokonce jsme prostřednictvím Škoda Finance na přání zákazníků připravili několik stovek kalkulací na financování našich vozů.

Osobně bych myšlenku domácího veletrhu nezatracoval. Na druhé straně je nevyhnutelné, aby pořadatelé důkladně zanalyzovali důvody poklesu zájmu vystavovatelů a přijali opatření, která pomohu rozšířit jejich počet. Automobilový průmysl patří k tomu nejlepšímu, co u nás máme. Statisíce lidí je přímo nebo nepřímo zapojeno do vývoje, výroby, subdodávek nebo služeb pro automotive. Ti všichni si zaslouží výstavu důstojnějších parametrů, než byl letošní ročník.

2. Naším záměrem bylo nabídnout možnost seznámit se s modely značky Škoda, což se skvěle podařilo. V národní premiéře jsme představili vůz Škoda Octavia Combi, náš nejnovější model, zároveň jsme zahájili prodej modelu OctaviaCombi s pohonem 4x4. Nechybělo celé modelové portfolio značky Škoda včetně nedávno uvedeného modelu Rapid.

Klepněte pro větší obrázek

Vladimír Vošický, generální ředitel Hyundai Motor Czech

1. Letošní autosalon ukázal opravdový stav automobilové branže v České republice. Neúčast většiny automobilových značek jasně svědčí o tom, že jejich skutečné prodeje a realizované
obchodní výsledky odpovídají vykazovaným samoregistracím a že trh v České republice je na tom ještě hůře než pět měsíců trvající pokles prodejů dokumentovaný statistikami.

Letošní autosalon, jako možnost srovnání špičkových automobilů Hyundai s konkurencí, také předčil naše očekávání v počtu návštěvníků autosalonu, kteří měli obrovský zájem o naši expozici a testovací jízdy s našimi vozy.

2. Autosalon nám přinesl jasné potvrzení toho, že ve srovnání s dříve úspěšnými domácími či zahraničními značkami je nabídka všestranně nejlepších vozů Hyundai jedinou volbou českých řidičů.

Klepněte pro větší obrázek

Jan Laube, generální ředitel Ford Motor ČR

1. Brno přineslo zajímavý pohled na tuto rádoby výstavu. Slabá účast značek je zklamáním, ale samozřejmě každý se rozhoduje dle svých aktuálních možností a představ. Překvapením byla vysoká návštěvnost, ještě nemám přesná čísla, ale o víkendu tam bylo opravdu hodně lidí.

Myslím, že BVV čeká spousta práce, aby přesvědčila a motivovala výrobce a dovozce k jejich hojnější účasti. Je jasné, že s účastí pouze tří značek to nemá žádnou budoucnost.

2. Pro nás bylo dobré, že se návštěvníci výstavy hodně zajímali o auta, rozhodovali se o nákupu a nakupovali. Takže z tohoto pohledu naprostá spokojenost, byla to prodejní výstava, což jsme historicky nikdy nezažili. Tím, že bylo značek méně, byla zase naopak větší šance zaujmout.

My jsme představili naše nové modely Ford B-Max, Kuga a Fiesta. Premiéru na českém trhu měla Fiesta ST+ a současně se na místě hned prodala. Byli jsme jediní, kdo vystavoval užitkové vozy, tedy náš nový Transit Custom a osobní verzi Tourneo Custom. O tato auta byl opravdu nebývalý zájem. Mám dobrý pocit, že se nám podařilo to „málo“ maximálně využít k prezentaci značky Ford a představení naší nové modelové řady jinou formou.

Autosalony | Byznys | Premiéry | Ostatní značky

Autosalon Brno 2013: náznak světlejších zítřků?

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků