Reálný „test“ asistenčních systémů Tesly Model S skončil nehodou

Tesla už nabízí pro své automobily rozšířený adaptivní tempomat, který by měl být schopen řídit vůz zcela sám. Už dříve dorazily informace o tom, že to se systémem ambiciózně nazvaným jako Autopilot nebude zas tak slavné a nedávno se objevilo na internetu video ukazující, že má Tesla ještě před sebou v tomto směru dost práce. 

Video ukazuje situaci, kdy adaptivní tempomat v Tesle Model S přehlédl dodávku zaparkovanou u kraje vozovky a místo toho, aby zastavil, se začal rozjíždět.

Život řidiče | Elektromobily | Bezpečnost | Tesla

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Tesla evidentně dodávku, která nezabírá celou šířku jízdního pruhu, neviděla, protože nezafungovalo ani nouzové brzdění a varování před nárazem přišlo velmi pozdě. Podle majitele vůz akceleroval zhruba z rychlosti 20 - 25 km/h, než začal sám majitel, který se očividně na řízení moc nesoustředil, brzdit. 

V diskuzi pod videem se objevil komentář s textem z příručky k automobilu, kde se doslova píše, že adaptivní tempomat nemusí detekovat všechny překážky a nemusí začít brzdit před stojícími automobily s tím, že má řidič vždy dávat pozor. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Volvo | Tesla | Příslušenství

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Ponechme stranou fakt, že jde především o chybu majitele, který to také sám uznal, když napsal, že v podobných situacích vůz před tím vždy zastavil. Co se ovšem samotného přednárazového systému týká, ten evidentně také selhal. Mimochodem nedávno se podobná nehoda stala v Kalifornii. 

Tesla přišla s podobnými systémy velmi rychle, na rozdíl od jiných automobilek, jenže problém těchto zařízení je jednoduše v tom, že je lze dnes celkem snadno uvést do praxe s úspěšností 95 %, nicméně vyřešit těch zbývajících pět procent je nesmírně obtížné. Alespoň to tvrdili lidé od Volva a jak se zdá, dá se tomu věřit. 

Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Volvo V50 1.798
Rok výroby: 2005
Stav: 206 173 km
Cena: 85 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 74 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků