Reálný „test“ asistenčních systémů Tesly Model S skončil nehodou

Tesla už nabízí pro své automobily rozšířený adaptivní tempomat, který by měl být schopen řídit vůz zcela sám. Už dříve dorazily informace o tom, že to se systémem ambiciózně nazvaným jako Autopilot nebude zas tak slavné a nedávno se objevilo na internetu video ukazující, že má Tesla ještě před sebou v tomto směru dost práce. 

Video ukazuje situaci, kdy adaptivní tempomat v Tesle Model S přehlédl dodávku zaparkovanou u kraje vozovky a místo toho, aby zastavil, se začal rozjíždět.

Bezpečnost | Elektromobily | Život řidiče | Tesla

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Tesla evidentně dodávku, která nezabírá celou šířku jízdního pruhu, neviděla, protože nezafungovalo ani nouzové brzdění a varování před nárazem přišlo velmi pozdě. Podle majitele vůz akceleroval zhruba z rychlosti 20 - 25 km/h, než začal sám majitel, který se očividně na řízení moc nesoustředil, brzdit. 

V diskuzi pod videem se objevil komentář s textem z příručky k automobilu, kde se doslova píše, že adaptivní tempomat nemusí detekovat všechny překážky a nemusí začít brzdit před stojícími automobily s tím, že má řidič vždy dávat pozor. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Příslušenství | Tesla | Volvo

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Ponechme stranou fakt, že jde především o chybu majitele, který to také sám uznal, když napsal, že v podobných situacích vůz před tím vždy zastavil. Co se ovšem samotného přednárazového systému týká, ten evidentně také selhal. Mimochodem nedávno se podobná nehoda stala v Kalifornii. 

Tesla přišla s podobnými systémy velmi rychle, na rozdíl od jiných automobilek, jenže problém těchto zařízení je jednoduše v tom, že je lze dnes celkem snadno uvést do praxe s úspěšností 95 %, nicméně vyřešit těch zbývajících pět procent je nesmírně obtížné. Alespoň to tvrdili lidé od Volva a jak se zdá, dá se tomu věřit. 

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků