Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Kauza Dieselgate samozřejmě nemůže nechat klidnou žádnou z organizací, které se chlubí ochranou životního prostředí v čele s Greenpeace. Tato organizace už přišla se studií, kde se snaží vyčíslit přímé dopady na lidské životy. Výsledkem tedy má být až 1700 předčasných úmrtí ročně.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Studie počítá s předpokladem, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenáct milionů automobilů, které překračovaly stanovené limity desetkrát až čtyřicetkrát. Z toho bylo stanovenou 60 až 240 tisíc tun emisí ročně.

Jenže to je ten problém. Greenpeace přímo píší, že neví, kdy se přesně dotčená auta dostala na silnice, a tak se počítá s tím, že se jedenáct milionů automobilů dostalo na silnice během jednoho roku a ještě k tomu pouze v Evropě.

Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Dieselgate | Názory

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Za tohoto předpokladu a při počítání horní hranice produkce emisí navíc, tedy 240 tisíc tun, by měl být koncern zodpovědný za 1700 úmrtí ročně kvůli riziku kardiovaskulárních onemocnění nebo třeba mrtvice. Pokud se vezme v úvahu spodní hranice, tedy 60 tisíc tun, pak jsme na čísle 400 úmrtí ročně. Studie také říká, že kdyby všechna auta jezdila pouze v Německu, tak tam kvůli Volkswagenu zemře až 3200 osob.

Život řidiče | Technika | Škoda | Volkswagen | Dieselgate | Audi | Palivo | Seat

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Jestli se vám tyto výpočty zdají trochu zvláštní, pak nejste sami. Jedenáct milionů vozů bylo prodáno celosvětově (ne pouze v Evropě) a ne v jednom roce. Modely, kterých se tento problém týká, se začaly prodávat před šesti lety.

Nicméně Greenpeace chtějí na této studii především demonstrovat vážnost celé situace a fatální dopady zvýšené produkce oxidů dusíku na lidské zdraví. Závěr je takový, že je koncern Volkswagen údajně zodpovědný za „stovky lidských životů“. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků