Range Rover v nové sérii Autobiography Edition

A oslava pokračuje. Značka Range Rover v Ženevě vystaví údajně nejluxusnější vůz ve své historii. A těšte se hlavně na kůži a dřevo.

Vloni značka Range Rover oslavila své 40. narozeniny, za zmínku stojí, že tehdy na evropském kontinentě vlastně založila kategorii luxusních automobilů do terénu. Ale jak se zdá, aláva pokračuje. Na svém stánku na letošním ženevském autosalonu hodlá představit superluxusní sérii Range Rover Autobiography Ultimate Edition. Tyto vozy mají být nejkomfortnějšími Range Rovery všech dob. Jejich nejvýraznějším prvkem se stane oddělené sezení pro dva cestující vzadu, kteří se budou těšit z přepychu páru samostatných sedadel čalouněných prvotřídní kůží a oddělených středovou konzolí s vestavěnou chladničkou. K dojmu exkluzivity přispívá také dvojice výklopných monitorů soustavy Apple iPad na zadní části opěráků předních sedadel.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opulentní rozmařilost přechází i do zavazadlového prostoru částečně čalouněného kůží. Jeho podlaha je vyrobena z kombinace kovu a týkového dřeva. Zbytek interiéru je obložen jinými, ale podobně exkluzivními materiály, kůží Oxford jsou potaženy dveře, palubní deska a volant, vzhled prostoru pro posádku je oživen dýhami z tmavého dřeva Kalahari. Vozy ze série Range Rover Autobiography Ultimate Edition budou dodávány výhradně v barvách Roussillon Red a Otago Stone (na vybraných trzích bude k mání také v barvě Santorini Black), do jejichž odstínů jsou laděny také dveřní kliky a kryty zpětných zrcátek. Maska chladiče a ventilační otvory v předních blatnících jsou pak matově stříbřité. Za pozornost stojí také specifické dvacetipalcové lité ráfky a „nášlapy“ podél prahů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K instalaci pod kapotu jsou připraveny osmiválcové motory LR-TDV8 4,4 l a LR-V8 5,0 l. Vznětová jednotka poskytuje 313 koní (230 kW) a točivý moment 700 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhnout průměrné spotřeby 9,39 l/100 km. Majitelé zážehové jednotky se musí spokojit s 625 Nm, ale k mání mají 510 koní (375 kW), takže zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne již za 5,9 s. Oba motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF převádějící točivý moment na všechna kola skrze soustavu Terrain Response, jejíž součástí jsou také systémy Hill Start Assist a Gradient Acceleration Control.

V rámci série Range Rover Autobiography Ultimate Edition vznikne jen 500 vozů, přičemž jejich ceny budou diskrétně sděleny pouze vážným zájemcům o koupi některého z nich.

 


 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek