Range Rover Sport S: i u nás s motorem TDV6

Indická Tata představila vylepšené provedení Range Roveru. Do České republiky přijíždí hned i s novým základním dieselem TDV6.

Značka Land Rover v rámci změn doplňuje nabídku řady vozidel Range Rover Sport novým základním modelem 3,0 TDV6 doplněným označením S. Ten s výkonem 211 koní (155 kW) rozšiřuje dosavadní nabídku naftových motorů. Nový Range Rover Sport „S“ je v České republice již nyní k dispozici za cenu 1 475 036 Kč včetně daně. Vedle verze s výkonem 245 koní a točivým momentem až 600 Nm (jde o podladěnou jednotku Jaguar) je to druhá varianta naftového motoru 3,0 l V6. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S 211 koňmi a 520 Nm potřebuje nový Range Rover Sport S pro zrychlení 0 - 100 km/h 10,9 sekundy a dosahuje stejné maximální rychlosti 193 km/h jako výkonnější sourozenec. O kombinovanou spotřebu paliva na úrovni 9,2 l/100 km se i u tohoto motoru stará paralelní sekvenční přeplňování.

Jak se na Range Rover sluší, patří do jeho sériové výbavy nastavitelné vzduchové odpružení, bi-xenonové světlomety, vyhřívané sedačky, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant, panely interiéru z ořechového dřeva, rychlý navigační systém a soustava Terrain Response s údaji zobrazovanými na sedmipalcovém dotykovém displeji. Stejně jako pro všechna vozidla značky Land Rover jsou i pro tento nový model řady Range Rover Sport u nás samozřejmostí záruka na tři roky a pevné servisní ceny u všech partnerů Land Rover.

Cena Range Roveru Sport 3,0 TDV6 S činí 1 475 036 Kč, přičemž jeho výbava až na kožené čalounění a přípojku na iPod nabízí stejný komfort jako stupeň „SE“ u silnějších verzí. Cenový rozdíl mezi tímto modelem a nejbližším silnějším je pak 153 030 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V rámci modifikací pohonných jednotek v nabídce Range Roveru definitivně končí vznětový šestiválec s objemem 2,7 l a kompresorový zážehový osmiválec 4,2 l, jenž byl nahrazen novým pětilitrem s výkonem až 510 koní (373 kW) a 625 Nm točivého momentu. Není proto divu, že vrcholná verze Range Roveru disponuje tužším pérováním a výkonnějšími brzdami Brembo. Na první pohled se toho na vozech mnoho nezměnilo a modifikace se omezily na nový přední nárazník a upravenou záď, najdeme zde také denní světla z LED a přepracované zadní svítilny. Uvnitř bylo použito kvalitní kůže v ještě větší míře než dosud, důležitější je však skutečnost, že se konstruktérům podařilo omezit počet tlačítek o plnou polovinu. Typická soustava Terrain Response byl nově doplněna režimem Sand Launch Control, jenž usnadňuje rozjíždění na měkkém povrchu.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků