Range Rover Sport od Mansory: danajský dar

Švýcarský ladič Mansory se tentokrát pustil do britského SUV. Je to prý dar k narozeninám Range Roveru, možná ale trochu danajský.

Podle firmy Mansory je její poslední úprava jedním z mnoha projevů oslav čtyřicátého výročí automobilů Range Rover, nejsme si ale jisti, zda oslavene bude z toho daru nadšen. Na druhou stranu, na poměry Mansory je to úprava ještě vcelku decentní.

Ve Švýcarsku sáhli rovnou po vlajkové lodi stávající nabídky automobilky Range Rover, tedy verzi Sport. Pro všechny pohonné jednotky, tedy zážehové i vznětové, zde připravili sadu drobných vylepšení. Mezi jejich hlavní prvky patří nový program řídicí jednotky, přepracované sání a nově navržený výfukový systém, díky čemuž výkony narostou až o 30 koní (22 kW) a točivý moment poskočí o 40 Nm.

Společnost Mansory pro tuto stavbu připravila svůj typický působivý bodykit vyrobený ze speciálního plastu Pu-Rim a dodávající vozu agresivnější vzhled. Příď je osazena širším nárazníkem s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a párem svisle orientovaných pásů světel z LED pro denní svícení. Nově tvarovaná kapota je potažena uhlíkovou fólií a na jejím středu se nachází velká kapsa pro přívod vzduchu k sání. Vytažené lemy blatníků rozšiřují vůz o 60 mm vpředu a 80 mm vzadu a opticky jsou propojeny skrze prahové obklady. Záď dostala střešní spoiler, difuzor a polepy sloupků D.

Mansory pro Range Rover Sport dodává nové vzduchové pérování schopné snížit světlou výšku o 30 mm a třiadvacetipalcové slitinové ráfky obouvající na obou nápravách pneumatiky o rozměru 315/25 R23, pochopitelně s ryze silničním vzorkem. Změny čekejme také v interiéru, který svým světlejším zbarvením prostor pro posádku oživuje. Převládá kožené čalounění ve dvou odstínech s prošíváním a perforací na sedadlech a opěradlech, jež je k dispozici s dřevěnými, nebo kompozitními doplňky. Dále si všimneme takřka povinných hliníkových pedálů, nového volantu nebo emblémů Mansory Switzerland na palubní desce, opěradlech, koberečcích či volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport od Mansory
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků