Range Rover Sport od Mansory: danajský dar

Švýcarský ladič Mansory se tentokrát pustil do britského SUV. Je to prý dar k narozeninám Range Roveru, možná ale trochu danajský.

Podle firmy Mansory je její poslední úprava jedním z mnoha projevů oslav čtyřicátého výročí automobilů Range Rover, nejsme si ale jisti, zda oslavene bude z toho daru nadšen. Na druhou stranu, na poměry Mansory je to úprava ještě vcelku decentní.

Ve Švýcarsku sáhli rovnou po vlajkové lodi stávající nabídky automobilky Range Rover, tedy verzi Sport. Pro všechny pohonné jednotky, tedy zážehové i vznětové, zde připravili sadu drobných vylepšení. Mezi jejich hlavní prvky patří nový program řídicí jednotky, přepracované sání a nově navržený výfukový systém, díky čemuž výkony narostou až o 30 koní (22 kW) a točivý moment poskočí o 40 Nm.

Společnost Mansory pro tuto stavbu připravila svůj typický působivý bodykit vyrobený ze speciálního plastu Pu-Rim a dodávající vozu agresivnější vzhled. Příď je osazena širším nárazníkem s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a párem svisle orientovaných pásů světel z LED pro denní svícení. Nově tvarovaná kapota je potažena uhlíkovou fólií a na jejím středu se nachází velká kapsa pro přívod vzduchu k sání. Vytažené lemy blatníků rozšiřují vůz o 60 mm vpředu a 80 mm vzadu a opticky jsou propojeny skrze prahové obklady. Záď dostala střešní spoiler, difuzor a polepy sloupků D.

Mansory pro Range Rover Sport dodává nové vzduchové pérování schopné snížit světlou výšku o 30 mm a třiadvacetipalcové slitinové ráfky obouvající na obou nápravách pneumatiky o rozměru 315/25 R23, pochopitelně s ryze silničním vzorkem. Změny čekejme také v interiéru, který svým světlejším zbarvením prostor pro posádku oživuje. Převládá kožené čalounění ve dvou odstínech s prošíváním a perforací na sedadlech a opěradlech, jež je k dispozici s dřevěnými, nebo kompozitními doplňky. Dále si všimneme takřka povinných hliníkových pedálů, nového volantu nebo emblémů Mansory Switzerland na palubní desce, opěradlech, koberečcích či volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport od Mansory
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků