Range Rover Sport dostal naftový čtyřválec. Je nejúspornější v historii

Nedlouho poté, co Land Rover představil novinky modelového roku 2017 pro vrcholný Range Rover, přichází tisková zpráva prezentující také upravený Range Rover Sport. U něj je hlavní změna jasná, do nabídky dorazil naftový čtyřválec řady Ingenium. 

Zajímavosti | Video | SUV | Luxusní auta | Fascinace | Land Rover

Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol

Dvoulitrový motor nabídne parametry 176 kW (240 k) a 500 Nm, čímž se vyrovná staršímu šestiválci TDV6. Zároveň je to také poprvé, co Land Rover nabízí svůj dieselový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel.

Hlavním tahákem tohoto provedení má být přirozeně spotřeba. Podle tabulek si čtyřválcový Range Rover Sport vystačí v kombinovaném provozu s přídělem pouhých 6,3 l/100 km. Úspornější model v řadě Range Rover ještě nikdy nebyl. 

Testy | Video | SUV | Sportovní auta | Off-roady | Land Rover

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Další novinkou modelového roku 2017 je například Advanced Tow Assist. Podobně jako tomu je u Volkswagenu Passat, také u Range Roveru Sport si prostřednictví ovladače (konkrétně otočného ovladače systému Terrain Response 2) nastavíte směr, jakým má váš vůz s připojeným přívěsem couvat, pak už se pouze staráte o pedály a vůz řídí sám. 

Kromě toho přichází nově i systém Low Traction Launch pomáhající s rozjezdem na kluzkém povrchu, inteligentní omezovač rychlosti a vylepšovala se rovněž konektivita. Land Rover pak přidal navíc devatenáct nových odstínů barvy karoserie. Do prodeje se upravený Range Rover Sport dostane v zimě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků