Range Rover s naftovým osmiválcem posiluje o dalších 40 Nm

Točivého momentu není nikdy dost, zvláště pokud jde o obří luxusní off-road s hmotností dvě a půl tuny. Spotřeba paliva i přes nárůst síly zůstává stejná.

Land Rover provedl několik drobných změn na vozech Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pro modelový rok 2015. Ačkoli se jedná vesměs o rozšiřování možností výbavy a individualizace, pár detailů se změnilo i na pohonu. A to nás samozřejmě zajímá nejvíc.

Skvělý naftový osmiválec v modelech SDV8 nikdy netrpěl nedostatkem síly, ovšem právě zde se Land Rover rozhodl zlepšit. Výkon vznětového osmiválce o zdvihovém objemu 4,4 l zůstal nezměněn na hodnotě 250 kW (339 k), ovšem točivý moment se zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm mezi 1750 a 2000 ot./min. Točivý moment je vyšší kdekoli mezi 1700 a 3300 ot./min.

Testy | SUV | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Discovery 3.0 TDV6: Tomuhle říkáme rodinné auto!

Díky tomu se prý zlepšila akcelerace na rychlostní stupně 5 až 8 o 6,5 %. Bylo potřeba provést úpravy i na převodovce a hydrodynamickém měniči točivého momentu. Změny se dotkly i převodovky u kompresorem přeplňovaného benzínového šestiválce, když byla odlehčena o 6 kg.

Testy | SUV | Luxusní auta | Off-roady | Land Rover

Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Šestiválec má pořád stejné parametry (340 koní a 450 Nm), ale díky lehčí převodovce s nižšími ztrátami je prý o trochu efektivnější. Normovaná spotřeba naftového osmiválce se i přes nárůst točivého momentu nezměnila.

Z nové výbavy je zajímavá třeba funkce Cargo Mode, která umožní automaticky posunout přední sedačky, jakmile se ty zadní začnou sklápět a mohly by přijít do kontaktu s opěradlem přední sedačky. Po sklopení zadních sedaček se přední zase posunou co nejblíže zpět ke své původní poloze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek