Range Rover s naftovým osmiválcem posiluje o dalších 40 Nm

Točivého momentu není nikdy dost, zvláště pokud jde o obří luxusní off-road s hmotností dvě a půl tuny. Spotřeba paliva i přes nárůst síly zůstává stejná.

Land Rover provedl několik drobných změn na vozech Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pro modelový rok 2015. Ačkoli se jedná vesměs o rozšiřování možností výbavy a individualizace, pár detailů se změnilo i na pohonu. A to nás samozřejmě zajímá nejvíc.

Skvělý naftový osmiválec v modelech SDV8 nikdy netrpěl nedostatkem síly, ovšem právě zde se Land Rover rozhodl zlepšit. Výkon vznětového osmiválce o zdvihovém objemu 4,4 l zůstal nezměněn na hodnotě 250 kW (339 k), ovšem točivý moment se zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm mezi 1750 a 2000 ot./min. Točivý moment je vyšší kdekoli mezi 1700 a 3300 ot./min.

Testy | SUV | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Discovery 3.0 TDV6: Tomuhle říkáme rodinné auto!

Díky tomu se prý zlepšila akcelerace na rychlostní stupně 5 až 8 o 6,5 %. Bylo potřeba provést úpravy i na převodovce a hydrodynamickém měniči točivého momentu. Změny se dotkly i převodovky u kompresorem přeplňovaného benzínového šestiválce, když byla odlehčena o 6 kg.

Testy | SUV | Luxusní auta | Off-roady | Land Rover

Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Šestiválec má pořád stejné parametry (340 koní a 450 Nm), ale díky lehčí převodovce s nižšími ztrátami je prý o trochu efektivnější. Normovaná spotřeba naftového osmiválce se i přes nárůst točivého momentu nezměnila.

Z nové výbavy je zajímavá třeba funkce Cargo Mode, která umožní automaticky posunout přední sedačky, jakmile se ty zadní začnou sklápět a mohly by přijít do kontaktu s opěradlem přední sedačky. Po sklopení zadních sedaček se přední zase posunou co nejblíže zpět ke své původní poloze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků