Range Rover RS500 od Project Kahn: pět set naftových koní

500 koní v Range Roveru neoslní, tento výkon z dieselu laděném přímo firmou Cosworth ale ano.

Britská ladičská společnost Project Kahn nepatří k těm, jež by nás svými novými stavbami zásobovali obden, ale lze říci, že když už tam něco udělají, stojí to za to. Project Kahn je jednou z mála firem zaměřených především (ale nikoli výhradně) na krášlení automobilů britských značek. A nebojí se zřejmě ničeho. Z jejích dílen již vyjely například sportovní vozy Bentley Continental GTS, Aston Martin DB9S nebo Mercedes SLR McLaren či cestovní Maybach 57, stranou zájmu však nezůstávají ani auta populární kategorie SUV. Již před dvěma lety se tak představil SsangYong Rexton R-Line, dnes do této společnosti vstupuje Range Rover ve své aktuální generační podobě.

Pánové z firmy Project Kahn se pustili do poměrně pečlivé přestavby, která se dotkla nového doladění exteriéru i interiéru vozu, ale též pohonné jednotky. Tou je vznětový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a pod jeho odladění se podepsala slovutná „motorárna“ Cosworth. Range Rover RS500 tak dává výkon 507 koní (373 kW), což je v porovnání se standardní hodnotou 317 koní (233 kW) poměrně citelné zlepšení.

Karoserie vozu Range Rover RS500 je lakována černou metalízou a rovněž zasklení je zatmaveno, kontrastně má působit matně stříbřité zbarvení některých detailů. Na první pohled si všimneme i přepracovaných nárazníků a jim přizpůsobených prahových obkladů. Zadní nárazník nese nejen náznakově řešený difuzor, ale také dva páry koncovek nové výfukové soustavy vyvinuté přímo společností Cosworth. Celek doplňují dvaadvacetipalcové lité ráfky RSX.

Také uvnitř s přehledem převládá černá. Interiér je čalouněn prošívanou kůží se stříbřitým stehováním. Hliníkové lišty zdobí sloupky, boky středové konzole, hlavici voliče automatické převodovky, výdechy ventilační soustavy i části volantu. Tento volant vzniká na základě původních dílů Land Rover u specializované firmy v Itálii a působí dojmem skutečného uměleckého díla hodného supersportovního vozu. Důležitější ale zřejmě bude, že jeho členitý věnec zřejmě zajistí pohodlnější úchop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover RS500 od Project Kahn
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků