Range Rover RS500 od Project Kahn: pět set naftových koní

500 koní v Range Roveru neoslní, tento výkon z dieselu laděném přímo firmou Cosworth ale ano.

Britská ladičská společnost Project Kahn nepatří k těm, jež by nás svými novými stavbami zásobovali obden, ale lze říci, že když už tam něco udělají, stojí to za to. Project Kahn je jednou z mála firem zaměřených především (ale nikoli výhradně) na krášlení automobilů britských značek. A nebojí se zřejmě ničeho. Z jejích dílen již vyjely například sportovní vozy Bentley Continental GTS, Aston Martin DB9S nebo Mercedes SLR McLaren či cestovní Maybach 57, stranou zájmu však nezůstávají ani auta populární kategorie SUV. Již před dvěma lety se tak představil SsangYong Rexton R-Line, dnes do této společnosti vstupuje Range Rover ve své aktuální generační podobě.

Pánové z firmy Project Kahn se pustili do poměrně pečlivé přestavby, která se dotkla nového doladění exteriéru i interiéru vozu, ale též pohonné jednotky. Tou je vznětový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a pod jeho odladění se podepsala slovutná „motorárna“ Cosworth. Range Rover RS500 tak dává výkon 507 koní (373 kW), což je v porovnání se standardní hodnotou 317 koní (233 kW) poměrně citelné zlepšení.

Karoserie vozu Range Rover RS500 je lakována černou metalízou a rovněž zasklení je zatmaveno, kontrastně má působit matně stříbřité zbarvení některých detailů. Na první pohled si všimneme i přepracovaných nárazníků a jim přizpůsobených prahových obkladů. Zadní nárazník nese nejen náznakově řešený difuzor, ale také dva páry koncovek nové výfukové soustavy vyvinuté přímo společností Cosworth. Celek doplňují dvaadvacetipalcové lité ráfky RSX.

Také uvnitř s přehledem převládá černá. Interiér je čalouněn prošívanou kůží se stříbřitým stehováním. Hliníkové lišty zdobí sloupky, boky středové konzole, hlavici voliče automatické převodovky, výdechy ventilační soustavy i části volantu. Tento volant vzniká na základě původních dílů Land Rover u specializované firmy v Itálii a působí dojmem skutečného uměleckého díla hodného supersportovního vozu. Důležitější ale zřejmě bude, že jeho členitý věnec zřejmě zajistí pohodlnější úchop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover RS500 od Project Kahn
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků