Range Rover má další konkurenci. Jeep potvrdil vývoj luxusního SUV

A aby těch nových SUV nebylo málo, nyní s novinkou vyrukoval koncern Fiat-Chrysler. Sergio Marchionne totiž oficiálně potvrdil, že Jeep postaví velké luxusní SUV, které si to namíří přímo proti Range Roveru. A nebude samo, na ikonický britský off-road se chystají i další.

O velkém luxusním SUV Jeep se začalo mluvit na konci loňského roku a dokonce by se v souvislosti s ním mohlo vrátit jméno Jeep Wagoneer nebo Grand Wagoneer. Prozatím je největším a nejluxusnějším Jeepem model Grand Cherokee.

Zajímavosti | SUV | Život řidiče | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Jenže Jeep Grand Cherokee s cenovkou od nějakých 30 000 dolarů jde spíše proti BMW X5 a podobným modelům. Luxusní SUV musí nabídnout nejen větší vnitřní prostor ale i techniku odpovídající vozu s více než dvojnásobnou cenovkou. A hlavně prvotřídní kvalitu zpracování.

Marchionne nechtěl specifikovat detaily a dříve než za pět let takové auto stejně neuvidíme. Range Roveru se ale pomalu rozrůstá konkurence, takže už má jenom pár let na to, aby mohl nerušeně operovat v segmentu luxusních SUV.

Brzy přijde SUV Bentley a Rolls-Royce, ale chystá se také BMW X7, Mercedes GLS a jeho luxusní verze Maybach a zřejmě bude i veliké SUV Audi.

Jeep Cherokee 2.777
Rok výroby: 2009
Stav: 176 314 km
Cena: 265 000 Kč
Jeep Grand Cherokee 2.987
Rok výroby: 2014
Stav: 71 231 km
Cena: 850 000 Kč
Jeep Commander 2.987
Rok výroby: 2006
Stav: 173 566 km
Cena: 268 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků