Range Rover: kompletní informace, technické údaje

Range Rover to má za sebou. Po odhalení prvních oficiálních fotek zveřejnila automobilka Land Rover kompletní informace a technické údaje.

Jak Range Roveru vypadá, to už všichni dobře víme. Designéři použili celkem očekávaný postup a na klasické tvary naimplantovali prvky z poslední novinky, tedy z Evoque. Na délku měří nová generace bez jednoho milimetru pět metrů, široká je 1983 mm (bez zrcátek) a vysoká 1835 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2922 mm. Jako každý předchozí, i ten nastupující Range si ponechává velice zajímavé schopnosti v terénu. Kromě nadprůměrných úhlů (34,7° / 29,6° / 28,3°) stojí za zmínku také brodivost. Range Rover nové generace zvládne 900 mm, což je nárůst o 200 mm. 

SUV | Premiéry | Land Rover

Range Rover: čtvrtá generace oficiálně

Interiér taktéž v mnohém připomíná Evoque. Z nové generace budou profitovat především zadní cestující, kteří dostali navíc o 120 mm více prostoru pro nohy. Maximální luxus pak poskytne provedení Executive Class s dvojicí luxusní křesel ve druhé řadě. Nabídka zahrnuje kompletní výbavu od bezklíčkového odemykání a startování, přes ambientní osvětlení až elektronicky ovládané tažné zařízení. Range Rover mimochodem zvládne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Kapacita zavazadlového prostoru je 550 – 2030 l.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Nová generace Range Roveru stojí na zcela nové platformě a ve velké míře používá slitiny hliníku. Díky tomu je podstatně lehčí. Tisková zpráva slibuje hmotnost nižší až o 420 kilogramů. Základní naftový šestiválec coby nejlehčí z nabídky váží 2160 kg, naopak naftový osmiválec je s 2360 kg nejtěžší.

Pro začátek si zájemci mohou vybírat mezi dvojicí naftových a dvojicí benzinových motorů. Základní dieselový třílitr nabídne 190 kW (258 k) a 600 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 7,9 s. Maximální rychlost je 209 km/h. Silnější vznětový osmiválec (250 kW, 700 Nm) je rychlejší o rovnou sekundu a na maximálce přidá 8 km/h. Benzinová část nabídky začíná pětilitrovým osmiválcem (276 kW, 510 Nm) a absolutním vrcholem je známý pětilitr Supercharged. Jeho výkon je naladěný na 375 kW (510 k) a točivý moment na 625 Nm. Stovka je otázkou 5,4 s a maximálně může jet tento drobeček až 250 km/h.

SUV | Premiéry | Land Rover

Range Rover Sport: decentní změny pro rok 2013

Nižší hmotnost v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je standardem pro všechna provedení, mají za následek také výrazně nižší spotřebu. Výrobce slibuje hodnoty menší o více než 20%. Základní diesel by si tak měl vystačit v kombinovaném provozu pouze s necelými osmi litr. Naopak vrcholný přeplňovaný osmiválec si řekne ve městě o dvacet litrů, v kombinaci pak o 13,8 l.

Range Rover nové generace samozřejmě nebude chybět na autosalonu v Paříži. Výroba probíhá v anglickém Solihullu. Land Rover už přijímá první objednávky, cena startuje na částce 2 293 680 Kč. První exempláře k nám dorazí v lednu. Později přijde také naftový hybrid. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků