Range Rover: kompletní informace, technické údaje

Range Rover to má za sebou. Po odhalení prvních oficiálních fotek zveřejnila automobilka Land Rover kompletní informace a technické údaje.

Jak Range Roveru vypadá, to už všichni dobře víme. Designéři použili celkem očekávaný postup a na klasické tvary naimplantovali prvky z poslední novinky, tedy z Evoque. Na délku měří nová generace bez jednoho milimetru pět metrů, široká je 1983 mm (bez zrcátek) a vysoká 1835 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2922 mm. Jako každý předchozí, i ten nastupující Range si ponechává velice zajímavé schopnosti v terénu. Kromě nadprůměrných úhlů (34,7° / 29,6° / 28,3°) stojí za zmínku také brodivost. Range Rover nové generace zvládne 900 mm, což je nárůst o 200 mm. 

SUV | Premiéry | Land Rover

Range Rover: čtvrtá generace oficiálně

Interiér taktéž v mnohém připomíná Evoque. Z nové generace budou profitovat především zadní cestující, kteří dostali navíc o 120 mm více prostoru pro nohy. Maximální luxus pak poskytne provedení Executive Class s dvojicí luxusní křesel ve druhé řadě. Nabídka zahrnuje kompletní výbavu od bezklíčkového odemykání a startování, přes ambientní osvětlení až elektronicky ovládané tažné zařízení. Range Rover mimochodem zvládne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Kapacita zavazadlového prostoru je 550 – 2030 l.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Nová generace Range Roveru stojí na zcela nové platformě a ve velké míře používá slitiny hliníku. Díky tomu je podstatně lehčí. Tisková zpráva slibuje hmotnost nižší až o 420 kilogramů. Základní naftový šestiválec coby nejlehčí z nabídky váží 2160 kg, naopak naftový osmiválec je s 2360 kg nejtěžší.

Pro začátek si zájemci mohou vybírat mezi dvojicí naftových a dvojicí benzinových motorů. Základní dieselový třílitr nabídne 190 kW (258 k) a 600 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 7,9 s. Maximální rychlost je 209 km/h. Silnější vznětový osmiválec (250 kW, 700 Nm) je rychlejší o rovnou sekundu a na maximálce přidá 8 km/h. Benzinová část nabídky začíná pětilitrovým osmiválcem (276 kW, 510 Nm) a absolutním vrcholem je známý pětilitr Supercharged. Jeho výkon je naladěný na 375 kW (510 k) a točivý moment na 625 Nm. Stovka je otázkou 5,4 s a maximálně může jet tento drobeček až 250 km/h.

SUV | Premiéry | Land Rover

Range Rover Sport: decentní změny pro rok 2013

Nižší hmotnost v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je standardem pro všechna provedení, mají za následek také výrazně nižší spotřebu. Výrobce slibuje hodnoty menší o více než 20%. Základní diesel by si tak měl vystačit v kombinovaném provozu pouze s necelými osmi litr. Naopak vrcholný přeplňovaný osmiválec si řekne ve městě o dvacet litrů, v kombinaci pak o 13,8 l.

Range Rover nové generace samozřejmě nebude chybět na autosalonu v Paříži. Výroba probíhá v anglickém Solihullu. Land Rover už přijímá první objednávky, cena startuje na částce 2 293 680 Kč. První exempláře k nám dorazí v lednu. Později přijde také naftový hybrid. 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků