Range Rover Evoque: z LRX je nový model (první foto a info)

Již na začátku roku 2008 se Land Rover vytasil s konceptem LRX, tedy předobrazem budoucího kompaktního SUV, jasně hrajícího na ekologickou notu. Od té doby uběhlo bezmála dva a půl roku, během nichž jsme se se postupně mohli dozvědět vše od toho, že se LRX v žádném případě nestane sériovým modelem až po to, že jím jistojistě bude. Od konce loňského roku však již bylo jasné, že LRX se stane skutečností a od letošního jara dokonce víme, źe premiéra vozu nás čeká na autosalonu v Paříži.

Tolik v kostce životní příběh konceptu LRX. Co mu schází? Dobrý konec, samozřejmě, ale ani o ten vás nehodláme ochudit. Land Rover totiž včera večer v rámci oslav čtyřicátin modelu Range Rover v jakési předpremiéře představil nový model Evoque, který není ničím jiným než sériovým provedením LRX. A tak vám konečně můžeme ukázat první oficiální snímky a doplnit známe informace.

Hned na úvod je třeba říci, že obojího je poskrovnu a nebýt pár snímků (či spíše screenshotů z online video přenosu) z onoho večírku, měli bychom celou jednu fotografii vozu a k ní jen pár kusých informací. Proto vám zatím nemůžeme nabídnout plnohodnotné představení, nicméně i jediný snímek by stačil říci tu možná nejzásadnější informaci - Evoque se od konceptu LRX prakticky vůbec neliší. Oproti konceptu najdeme na produkčním Evoque jen minimum odlišností, dohledat byť jen obligátních pět rozdílů by byla velká výzva. Všimnout si můžete třeba jiných klik dveří či větších vnějších zpětných zrcátek a podobných drobností, značících přerod designových hrátek v praktický vůz pro každý den, ale základní rysy auta jako takového jsou zkrátka nedotčeny. Zda je to dobře nebo špatně, necháváme na vašem zvážení, na každý pád je faktem, že i po třech letech od premiéry konceptu LRX půjde o jedno z nejfuturističtěji vyhlížejících kompaktních SUV na trhu.

Z posledních slov je zřejmé, že v tomto případě nepůjde o žádný ortodoxni off-road, ale spíše o „trendy” příměstské auto schopné vydat se i na polní cestu. O technice bohužel mnoho nevíme, známé je pouze to, že vůz bude k dispozici s pohonem předních i všech kol, bude standardně dodáván s manuální převodovkou (první Range od rok 2002, který něco takového nabídne) a pod kapotou bude bít něco dieselového, co z vozu učiní provozně nejekonomičtější vůz značky. To všechno jen podtrhuje výše naznačený charakter Evoque.

Na další informace a snímky si musíme počkat. Jak jsme již zmínili, oficiální debut čeká vůz 30. září na pařížském autosalonu, nepochybujeme však o tom, že mnohem více se o něm dozvíme již o mnoho týdnů dříve. Do výroby by se pak Evoque měl dostat během příštího roku, jeho cena zatím nebyla ani naznačena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Evoque zatím alespoň takto
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků