Range Rover Evoque míří prodeje. Stojí 35 000 eur

Land Rover konečně řekl o svém modelu Evoque, který se už za pár měsíců začne prodávat ve 160 zemích světa, vše.

Vůbec poprvé se novinka ukázala světu na autosalonu v Paříži, o něco později v Los Angeles se představila pětidveřová verze. Nejmenší Range Rover nechyběl ani v Ženevě, více než samotný automobil nás ale zajímaly informace týkající se zahájení prodeje.

Na oficiální tiskové konferenci zástupci Land Roveru oznámili základní cenu, se kterou Range Rover Evoque vyrazí k zákazníkům. Nejdostupnější provedení bude stát 35 000 eur. Zatím se stále neví přesné datum, kdy se tento model objeví na českém trhu. Spokojit se musíme s informací, že během letošního léta se vůz začne prodávat po celém světě. V plánu je vstup do 160 zemí světa.

Hledání nových zákazníků

Land Rover chce oslovit prostřednictvím svého takzvaného cross-coupé zákazníky, kteří dosud neměli o tuto značku zájem. K tomu by měl sloužit jak samotný design, kdy zaujme především třídveřové kupé, tak široké možnosti individualizace. Při výběru si musí budoucí zájemci vybrat mezi trojicí výbav (Pure, Prestige, Dynamic) a od toho se pak odvíjí možnost volby dalších prvků. Celkově je k dispozici dvanáct barev karoserie, tři odstíny střechy, osm sad kol velikosti 17 až 20 palců, 16 designů interiéru a 4 kovové, respektive dva dřevěné dekory.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Výbava má být patřičně bohatá, přičemž nebude chybět nic, co známé z běžného Range Roveru. Kromě standardních záležitostí typu automatické klimatizace, parkovacích asistentů, vyhřívaných sedadel, panoramatické střechy a podobně se můžete těšit na obrazovku Dual-View, příjem TV signálu nebo audiosystém Meridian Sorround s celkovým výkonem 825 W.

Silný i v terénu

Evoque podle tiskové zprávy nabídne také praktické vlastnosti. Zavazadelník pojme v případě třídveřového kupé 550 litrů, u pětidveřové verze to je dokonce 575 litrů (je zřejmé, že hodnoty zahrnují prostor až po strop). Maximálně převezete 1445 l, a to po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40. Jako každý správný Range Rover se Evoque neztratí ani v terénu. Základem úspěchu je známý systém Terrain Response a slušné nájezdové úhly (vpředu 25°, vzadu 33°) a přechodový úhel 22°. Když na to přijde, měl by anglický nováček zvládnout až půlmetrový brod.

Nabídka motorů byla známá už z dřívějška. Základ tvoří naftový agregát o objemu 2,2 litru s výkonem 150 k. U něj si můžete vybrat, obdobně jako u Freelanderu, zda chcete pohon přední nápravy nebo všech čtyř kol. Silnější alternativou je stejný motor naladěný na 190 koní nebo benzinová přeplňovaná jednotka 2.0 Si4 nabízející až 240 k. Evoque s ní zdolá akceleraci z nuly na 100 km/h během 7,1 s.

Klepněte pro větší obrázek    Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 100 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků