Range Rover Evoque dostal nový automat a aktivní diferenciál

Frankfurtský autosalon přivítá začátkem září kromě řady jiných premiér také modernizovaný Range Rover Evoque. Nejmenší z luxusní rodiny anglických modelů sice na pohled od svého uvedení na trh prakticky vůbec nezestárnul, ale po technické stránce našel Land Rover řadu příležitostí ke zlepšení. Na první pohled tak modernizované provedení asi nepoznáte, ale podstatných novinek je přesto více než dost.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Především se do Evoque definitivně stěhuje devítistupňový automat z dílny ZF. Tisková zpráva slibuje extrémně rychlou změnu jednotlivých stupňů a také fakt, že převodovka rychle rozpozná jízdní styl a podle toho upraví své chování. Samozřejmě díky nové převodovce a několika dalším novinkám by měla spotřeba klesnout až o 11,4 %.

Druhou podstatnou novinkou je systém Active Driveline. Jde zřejmě o nový pohon všech kol, který při ustálené jízdě od rychlosti 35 km/h používá jenom přední nápravu, čímž opět snižuje spotřebu. V tomto případě bychom si ale raději počkali na detailnější informace, protože jízda ustálenou rychlostí s využitím pouze jedné nápravy, respektive připojování druhé nápravy jenom v případech, kdy to situace vyžaduje, dnes u mezinápravových spojek není žádnou novinkou.

Testy | Zajímavosti | SUV | Design | Premiéry | Off-roady | Land Rover

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Daleko větší zajímavostí související s Active Driveline je rozdělování točivého momentu u zadních kol pomocí elektronicky řízeného diferenciálu, který je součástí tohoto nového pohonu. Něco podobného nabízí třeba Nissan Juke a na chování v zatáčkách to má zásadní vliv. Jízdně bude takto vybavený Evoque hodně zajímavý. Pro začátek si Active Driveline budete moci pořídit pouze v kombinaci s vrcholnou motorizací Si4.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Evoque dostal v rámci faceliftu také bohatší výbavu. V nabídce nově najdete sedm asistentů, kteří zde dříve nebyli. Jmenovitě jde kromě jiného o pomocníka, který vám automaticky vyjede z paralelního parkovacího místa, upozornění na přijíždějící vozidla, hlídání jízdních pruhů, čtení značek nebo po vzoru nového Range Roveru Sport také snímání hloubky vody v momentech, kdy se s Evoquem pustíte do většího brodu.

Nissan Micra 1.386
Rok výroby: 2006
Stav: 102 563 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 129 441 km
Cena: 164 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků