Range Rover Evoque dostal nový automat a aktivní diferenciál

Frankfurtský autosalon přivítá začátkem září kromě řady jiných premiér také modernizovaný Range Rover Evoque. Nejmenší z luxusní rodiny anglických modelů sice na pohled od svého uvedení na trh prakticky vůbec nezestárnul, ale po technické stránce našel Land Rover řadu příležitostí ke zlepšení. Na první pohled tak modernizované provedení asi nepoznáte, ale podstatných novinek je přesto více než dost.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Především se do Evoque definitivně stěhuje devítistupňový automat z dílny ZF. Tisková zpráva slibuje extrémně rychlou změnu jednotlivých stupňů a také fakt, že převodovka rychle rozpozná jízdní styl a podle toho upraví své chování. Samozřejmě díky nové převodovce a několika dalším novinkám by měla spotřeba klesnout až o 11,4 %.

Druhou podstatnou novinkou je systém Active Driveline. Jde zřejmě o nový pohon všech kol, který při ustálené jízdě od rychlosti 35 km/h používá jenom přední nápravu, čímž opět snižuje spotřebu. V tomto případě bychom si ale raději počkali na detailnější informace, protože jízda ustálenou rychlostí s využitím pouze jedné nápravy, respektive připojování druhé nápravy jenom v případech, kdy to situace vyžaduje, dnes u mezinápravových spojek není žádnou novinkou.

Testy | Zajímavosti | SUV | Off-roady | Premiéry | Design | Land Rover

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Daleko větší zajímavostí související s Active Driveline je rozdělování točivého momentu u zadních kol pomocí elektronicky řízeného diferenciálu, který je součástí tohoto nového pohonu. Něco podobného nabízí třeba Nissan Juke a na chování v zatáčkách to má zásadní vliv. Jízdně bude takto vybavený Evoque hodně zajímavý. Pro začátek si Active Driveline budete moci pořídit pouze v kombinaci s vrcholnou motorizací Si4.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Evoque dostal v rámci faceliftu také bohatší výbavu. V nabídce nově najdete sedm asistentů, kteří zde dříve nebyli. Jmenovitě jde kromě jiného o pomocníka, který vám automaticky vyjede z paralelního parkovacího místa, upozornění na přijíždějící vozidla, hlídání jízdních pruhů, čtení značek nebo po vzoru nového Range Roveru Sport také snímání hloubky vody v momentech, kdy se s Evoquem pustíte do většího brodu.

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků