Range Rover Evoque dostal nový automat a aktivní diferenciál

Frankfurtský autosalon přivítá začátkem září kromě řady jiných premiér také modernizovaný Range Rover Evoque. Nejmenší z luxusní rodiny anglických modelů sice na pohled od svého uvedení na trh prakticky vůbec nezestárnul, ale po technické stránce našel Land Rover řadu příležitostí ke zlepšení. Na první pohled tak modernizované provedení asi nepoznáte, ale podstatných novinek je přesto více než dost.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque Si4 - hot hatch mezi SUV

Především se do Evoque definitivně stěhuje devítistupňový automat z dílny ZF. Tisková zpráva slibuje extrémně rychlou změnu jednotlivých stupňů a také fakt, že převodovka rychle rozpozná jízdní styl a podle toho upraví své chování. Samozřejmě díky nové převodovce a několika dalším novinkám by měla spotřeba klesnout až o 11,4 %.

Druhou podstatnou novinkou je systém Active Driveline. Jde zřejmě o nový pohon všech kol, který při ustálené jízdě od rychlosti 35 km/h používá jenom přední nápravu, čímž opět snižuje spotřebu. V tomto případě bychom si ale raději počkali na detailnější informace, protože jízda ustálenou rychlostí s využitím pouze jedné nápravy, respektive připojování druhé nápravy jenom v případech, kdy to situace vyžaduje, dnes u mezinápravových spojek není žádnou novinkou.

Testy | Zajímavosti | Design | SUV | Premiéry | Land Rover | Off-roady

Test: Range Rover Evoque eD4 – jde to i s „dvoukolkou“

Daleko větší zajímavostí související s Active Driveline je rozdělování točivého momentu u zadních kol pomocí elektronicky řízeného diferenciálu, který je součástí tohoto nového pohonu. Něco podobného nabízí třeba Nissan Juke a na chování v zatáčkách to má zásadní vliv. Jízdně bude takto vybavený Evoque hodně zajímavý. Pro začátek si Active Driveline budete moci pořídit pouze v kombinaci s vrcholnou motorizací Si4.

Testy | SUV | Land Rover

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Evoque dostal v rámci faceliftu také bohatší výbavu. V nabídce nově najdete sedm asistentů, kteří zde dříve nebyli. Jmenovitě jde kromě jiného o pomocníka, který vám automaticky vyjede z paralelního parkovacího místa, upozornění na přijíždějící vozidla, hlídání jízdních pruhů, čtení značek nebo po vzoru nového Range Roveru Sport také snímání hloubky vody v momentech, kdy se s Evoquem pustíte do většího brodu.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 136 500 km
Cena: 85 000 Kč
Nissan Micra 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 131 015 km
Cena: 47 000 Kč
Nissan Qashqai 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 68 719 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků