Range Rover dostane nový diesel TDV8 4,4 l, automobilce unikly informace

Land Roveru unikl dokument, podle něhož bude ještě v průběhu letošního roku nahrazen dosavadní motor TDV8 o objemu 3,6 litru nahrazen novým s objemem 4,4 litru. Jak to jde dohromady se současnou „downsizingovou” mánií netušíme, ale je to tak.

Dokument praví, že podrobnosti o novém motorou zveřejněny 17. června a motor s patřičnou pompou představen 1. července při příležitosti čtyřicátého výročí modelu Range Rover. 5. srpna pak mají být uvolněny zbylé detaily i ceny a nakonec 28. srpna se má nový motor objevit právě v Range Roveru na Moskevské Motor Show. Takhle to mělo být, jenže my spoustu z těchto informací známe již nyní.

Nový motor se objeví ve vozech modelového roku 2011 a bude znamenat poměrně značné navýšení základní ceny. Range Rover TDV8 by tak měl stát na německém trhu nejméně 88 900 Eur, což je o 3 000 Eur více než nyní. Rozdíl okolo 75 000 Kč v základní pořizovací ceně by byl i u vozu tohoto typu docela znatelný. Ať tak či onak, prodeje mají být zahájeny 1. října.

Motor nabídne výkon 312 koní (230 kW, o 30 kW více než dosud), pramenící z točivého momentu až 700 Nm. Při spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou dosáhne vůz stokilometrové rychlosti za 7,6 sekundy a „maximálky” 208 km/h. Průměrná spotřeba paliva má čini 10,2 litru nafty na 100 km, tedy cca o 10 procent méně než dosud.

Víme tedy prakticky vše a důvod je veskrze jednoduchý - Land Rover již přestává přijímat objednávky na letošní model se starým motorem a dealeři museli dostat informace o jeho nástupci s jistým předstihem. Pro sebe si je očvidně nenechali...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Range Rover Sport Autobiography: jeden z posledních modelů se starým motorem TDV8
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků