Range Rover: 40 let luxusu v terénu

Dodnes vyráběný Range Rover letos 17. června oslaví své čtyřicáté narozeniny. Od dob jeho premiéry se toho hodně změnilo... (+ video)

Konec devadesátých let se stal svědkem rozmachu luxusních SUV, která dnes v nejrůznějších podobách a velikostech vyrábí každá větší automobilka. V sedmdesátých letech však měl zákazník jedinou volbu: britský Range Rover. Tento vůz nabízel na běžných vozovkách jízdní komfort Jaguaru a v terénu vlastnosti těch nejlepších off-roadů své doby. Právě tato neuvěřitelná kombinace dokonce vedla k tomu, že u Jaguaru zvažovali vývoj vlastního vozu podobných schopností. Než se k tomuto kroku konzervativní Angličané rozhoupali, setkaly se obě značky (Range Rover tehdy ještě v rámci Land Roveru) pod křídly koncernu Ford, který bratrovražedný souboj pochopitelně nepodpořil. Nyní tyto značky hledí vpřed ve vlastnictví Indů. V rámci požadavků moderní doby budou nové Range Rovery lehčí a setkáme se v nich nejspíš i s hybridními pohonnými soustavami, tak či onak, současné Range Rovery jsou zatím hrdými nositeli čtyři dekády trvající historie.

Tip: Přečtěte si náš někdejší test stále vrcholného Range Roveru Sport 4,2 Supercharged.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Range Rover z roku 1970 je dnes označován přídomkem Classic a ve výrobě se s četnými modifikacemi udržel plných 25 let. Druhá generace Range Roveru se představila teprve v roce 1994, zatímco ta třetí z roku 2001 se prakticky vyrábí dodnes. I přes sílící konkurenci v daném segmentu se stávající Range Rovery prodávají lépe než kdykoli před tím (svého rekordu dosáhly roku 2007) a na celém světě od Los Angeles po Sydney a od Turína pro Tokio dodnes zůstávají synonymem prestižního off-roadu, který vám neudělá ostudu při žádné příležitosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této řady používají politici, královské rodiny, rockové hvězdy, horolezci, fotbalisté, novodobí veksláci i farmáři, snad žádný jiný automobil se nemůže pochlubit tak rozmanitou cílovou skupinou. Před pěti lety se rodina Range Roverů rozrostla o model Sport, který je však pouze přestavěným Land Roverem Discovery, ještě letos by se Range Rover měl dočkat třetího typu. Ten by měl být menší, lehčí a hospodárnější, ale neměl by postrádat žádnou z předností, jimiž se klasické Range Rovery vepsaly do dějin motorizmu.

 

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover: 1970 - 2010
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků