Range Rover: 40 let luxusu v terénu

Dodnes vyráběný Range Rover letos 17. června oslaví své čtyřicáté narozeniny. Od dob jeho premiéry se toho hodně změnilo... (+ video)

Konec devadesátých let se stal svědkem rozmachu luxusních SUV, která dnes v nejrůznějších podobách a velikostech vyrábí každá větší automobilka. V sedmdesátých letech však měl zákazník jedinou volbu: britský Range Rover. Tento vůz nabízel na běžných vozovkách jízdní komfort Jaguaru a v terénu vlastnosti těch nejlepších off-roadů své doby. Právě tato neuvěřitelná kombinace dokonce vedla k tomu, že u Jaguaru zvažovali vývoj vlastního vozu podobných schopností. Než se k tomuto kroku konzervativní Angličané rozhoupali, setkaly se obě značky (Range Rover tehdy ještě v rámci Land Roveru) pod křídly koncernu Ford, který bratrovražedný souboj pochopitelně nepodpořil. Nyní tyto značky hledí vpřed ve vlastnictví Indů. V rámci požadavků moderní doby budou nové Range Rovery lehčí a setkáme se v nich nejspíš i s hybridními pohonnými soustavami, tak či onak, současné Range Rovery jsou zatím hrdými nositeli čtyři dekády trvající historie.

Tip: Přečtěte si náš někdejší test stále vrcholného Range Roveru Sport 4,2 Supercharged.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Původní Range Rover z roku 1970 je dnes označován přídomkem Classic a ve výrobě se s četnými modifikacemi udržel plných 25 let. Druhá generace Range Roveru se představila teprve v roce 1994, zatímco ta třetí z roku 2001 se prakticky vyrábí dodnes. I přes sílící konkurenci v daném segmentu se stávající Range Rovery prodávají lépe než kdykoli před tím (svého rekordu dosáhly roku 2007) a na celém světě od Los Angeles po Sydney a od Turína pro Tokio dodnes zůstávají synonymem prestižního off-roadu, který vám neudělá ostudu při žádné příležitosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy této řady používají politici, královské rodiny, rockové hvězdy, horolezci, fotbalisté, novodobí veksláci i farmáři, snad žádný jiný automobil se nemůže pochlubit tak rozmanitou cílovou skupinou. Před pěti lety se rodina Range Roverů rozrostla o model Sport, který je však pouze přestavěným Land Roverem Discovery, ještě letos by se Range Rover měl dočkat třetího typu. Ten by měl být menší, lehčí a hospodárnější, ale neměl by postrádat žádnou z předností, jimiž se klasické Range Rovery vepsaly do dějin motorizmu.

 

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover: 1970 - 2010
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků