Range Rover 2011: klasika v novém hávu

Ze staré dobré Anglie přijíždí modernizovaný Range Rover pro rok 2011 opatřený novým osmiválcovým turbodieselem TDV8.

Již na tomto místě jsme vás informovali o tom, že Range Rover připravuje nový vznětový osmiválec, a jeho chvíle přišla nyní s nástupem modernizovaného Range Roveru.

Jednotka disponuje objemem 4,4 l, v porovnání s dosavadním motorem je o 15 % výkonnější (dává 313 koní, tedy 230 kW) a má o 10 % zvýšený točivý moment (až 700 Nm), zatímco průměrná spotřeba klesla o 14 %. Navazuje na ni osmistupňová automatická převodovka ZF 8HP70, s níž nový Range Rover zrychlí z klidu na 96 km/h za 7,5 s a dosáhne rychlosti 210 km/h. Podobně působivá je hodnota pružného zrychlení z 80 na 113 km/h, které nový Range Rover zvládne za rovné 4 s. Průměrná spotřeba nafty přitom činí 9,4 l/100 km, čímž se Range Rover vůbec poprvé ve svých novodobých dějinách dostává přes hranici 30 mpg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizované vozy dostaly posílenou brzdovou soustavu Brembo s chlazenými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 365 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové hliníkové třmeny. Nový otočný volič převodů CommandShift je kombinován s páčkami pod volantem pro manuální řazení, naopak ovládání vylepšené soustavy jízdních režimů Terrain Response je nyní ryze tlačítkové. V rámci příplatkového paketu Exterior Design budou k mání též nové barvy karoserie a specifické lité ráfky, k tomu se přidají přepracované nárazníky, maska, mlhovky, ventilační otvory a koncovky výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zároveň vznikne omezená série sedmi stovek vozů s označením Autobiography Black 40th Anniversary, jejímž úkolem je oslavit čtyřicáté výročí Range Roveru, kterému jsme se podrobně věnovali na tomto místě. Tyto vozy se budou vyznačovat černým lakováním Barolo, dvacetipalcovými ráfky, chromovanou výzdobou, dřevěnými obklady v interiéru a alternativně dvojicí barevných kombinací prostoru pro posádku Jet/Ivory a Jet/Pimento. Edice Autobiography Black 40th Anniversary do svého vyprodání stane na vrcholu nabídky modernizované řady Range Rover.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Omlazený Range Rover pro rok 2011
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků