Rána pro Facebook: General Motors u něj končí s inzerováním

Americká automobilka General Motors (GM) přestane inzerovat na sociální síti Facebook. Podle agentury Reuters se tak rozhodla kvůli tomu, že její inzeráty zde mají jen malý dopad na spotřebitele.

Jako účinnější GM považuje samotný facebookový profil, který si firma ponechá. Z toho ale sociální síť nemá peníze. Podle analytiků je proto rozhodnutí GM první významnou ránou pro obchodní model Facebooku. 

Rozhodnutí General Motors zvýrazňuje pochybnosti o tom, zda je skutečně inzerování na sociálních sítích účinnější než reklama v tradičních médiích.

Podle propočtů deníku The Wall Street Journal investovala loni GM do své přítomnosti na Facebooku zhruba 40 milionů dolarů (810 milionů korun). Ale jen asi čtvrtina z této částky však směřovala přímo na nákup inzerátů. Zbývajících 30 milionů dolarů bylo určeno na vytváření obsahu facebookového profilu.

Tento profil, za jehož zřízení se Facebooku neplatí, si GM hodlá ponechat. „Co se týká Facebooku, v současnosti neplánujeme pokračovat v inzerování, ale hodláme setrvat v agresivní strategii, kdy zde představujeme všechny své produkty a značky,“ uvedla společnost. Sociální síť prý považuje za účinný nástroj pro komunikaci se zákazníky.

Facebook se k rozhodnutí GM nevyjádřil. Společnost nicméně zatím nemá nouzi o zájemce o reklamu. Sociální síť zvýšila svou nabídku reklamního prostoru o 25 procent a očekává, že jí to přinese tržby až 15 miliard dolarů.

Mezi zájemci o inzeráty na Facebooku také zůstávají jiné velké automobilky, například japonská Subaru či americký Ford, který se v letošním roce dokonce chystá výdaje na reklamu na sociální síti zvýšit.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků